Drogi betonowe są trwalsze i per saldo tańsze w eksploatacji, a mimo to w Polsce są rzadkością. ?php>
To dziwne, bo Polska ma dobrze rozwinięty przemysł cementowy. Prezes Grupy Ożarów SA, Andrzej Ptak, szef Stowarzyszenia Producentów Cementu, od lat próbuje przełamać stereotypy narosłe w tym temacie przez lata. W dniu 10 maja 2017 r., w Centrum Kongresowym Targów Kielce, odbyło się po raz 23. Seminarium ?Drogi betonowe ? mądre budowanie na lata?. Jego celem było wykazanie, że technologia budowy dróg betonowych jest bardziej opłacalna, niż tradycyjne drogi asfaltowe.?php>
Otwarcia seminarium dokonali: Andrzej Ptak ? przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu oraz dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad ? Krzysztof Kondraciuk.?php>
-Stowarzyszenie Producentów Cementu jest organizatorem seminarium poświęconego drogom betonowym ?mówi Andrzej Ptak, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu. Jesteśmy oceniani jako dobry partner w tej konferencji, co nas niezwykle cieszy. Zawsze mieliśmy na tyle inicjatywy, aby w sposób klarowny i przekonujący pokazać możliwość budowy dróg w innej niż asfaltowa technologii.?php>
Technologia asfaltowa jest tak mocno zakorzeniona w polskich warunkach, że aż trudno to zrozumieć.?php>
Czasem nie pomagają rzeczowe argumenty, konkretne wyliczenia. Trzeba wciąż z wielkim uporem wykazywać wyższość dróg betonowych, opierając się na konkretnych przykładach.?php>
-Pokazując drogi betonowe, już istniejące w Polsce, w tym drogi w Ożarowie i okolicy, w sposób merytoryczny pokazujemy, że technologia betonowa jest lepsza, a drogi betonowe tańsze w eksploatacji niż drogi asfaltowe ?podkreśla przewodniczący Andrzej Ptak. Poprzez podkreślanie tej oczywistej prawdy, chcemy zmusić naszą szanowną konkurencję do podniesienia jakości budowanych dróg asfaltowych.
?php>?php>
?php>?php>Andrzej Ptak, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu: -Wyniki badań prof. Szydło z Politechniki Wrocławskiej pokazały, że drogi w kategorii KR6, KR7 ? drogi
?php>betonowe ? są tańsze od dróg asfaltowych o 10 proc. już w fazie budowy, a w fazie całkowitej eksploatacji ? do 40 proc.
?php>
Co prezes Andrzej Ptak ma tu na myśli? Otóż jadąc na konferencję z Ożarowa przez Opatów do Kielc musiał zarezerwować dobre dwie godziny na dojazd, gdyż po drodze natknął się na remont drogi asfaltowej. Cały odcinek od Opatowa do Jałowęsów jest właśnie w remoncie. I tak jest, zresztą, w całej Polsce, bo jak Polska długa i szeroka, każdego roku remontujemy kolejne odcinki dróg asfaltowych.?php>
Prezes Andrzej Ptak przypomina wszystkim niedowiarkom, że wybudowany betonowy odcinek drogi w okolicy Cementowni Ożarów - do Glinian jest nadal w idealnym stanie.?php>
-Droga była budowana 11 lat temu, a nie ma na niej żadnych śladów zużycia ?stwierdza prezes Andrzej Ptak. Nie ma na niej kolein, nie ma pęknięć. W nowym rozdaniu finansowym Unii Europejskiej założono budowę pewnych odcinków dróg w technologii betonowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyjęła, że w Polsce powstanie ok. 840 km takich dróg. Obecny rząd podtrzymuje ten program, co cieszy producentów cementu.?php>
-Gdyby ten plan udało się wykonać, już przy nowych maszynach, przy nowej wiedzy, to nasza branża zdobyłaby jeszcze więcej prawdziwych argumentów na rzecz tezy, że drogi o wysokim natężeniu ruchu powinny być budowane właśnie w technologii?php>
betonowej ?podkreśla prezes A. Ptak. Dla użytkowników oznaczać to będzie większy komfort jazdy, a dla zarządców dróg ? mniejsze koszty eksploatacji.?php>
Producenci betonów chcą przekonać do swojej technologii samorządowców. Przygotowują materiały pokazujące, że nie wolno bać się dróg betonowych. Po pierwsze ? są już wykonawcy tego rodzaju dróg, a po drugie ? koszty ich budowy nie będą wyższe. Rezerwy w tej dziedzinie są ogromne, bo poza gminą Ożarów w zasadzie w naszym rejonie nie buduje się dróg betonowych. W ubiegłym roku przy wsparciu marszałka Adama Jarubasa Grupa Ożarów SA zorganizowała dla samorządowców z województwa świętokrzyskiego warsztaty poświęcone drogom betonowym. Jak na razie nie ma większego odzewu, ale podejście samorządowców powoli zmienia się na pozytywne.
Jordi14:50, 15.05.2017
Niestety my Polacy nie czerpiemy z dobrych wzorców. Prawie każdy z nas przejeżdżał kiedyś przez Niemcy. Tam znakomita większość autostrad jest budowana w technologii betonowej, niektóre co prawda są później pokrywane cienką warstwą asfaltu ale podbudowa jest betonowa.
Jechałem obwodnicą Wąchocka
Należy życzyć P. Redaktorowi przejazdu dwujezdniową obwodnicą Ostrowca. Tylko kiedy, jeśli kiedykolwiek... Bo PiS, a jakże, chciał Ostrowiec ominąć badziewiem jednojezdniowym, zaś obecne władze nie potrafią/nie chcą tego pisowskiego pomysłu odrzucić. Definitywnie.
zatroskany
17:31, 2025-12-25
Flaga i godło do zmiany? Ruszyły prace w rządzie
Przede wszystkim zmienic hymn,żeby mi Bonaparte nie dawał przykładu. Zmienic na ROTE.!!!!! Bo jak narazie w ROCIE już zmieniają ze nie będzie KRZYŻAK pluł nam w twarz ,a nie NIEMIEC. Rewolucja wybielania Niemców dalej trwa.
PUSTY DZBAN
10:36, 2025-12-25
Pierwszy odcinek obwodnicy Wąchocka już czynny
A ZATROSKANY dalej jak bohater Cervantesa walczy z pisiorami....Ty stary BOLSZEWIK chłopie jesteś 🤣
PUSTY DZBAN
18:16, 2025-12-23
Pierwszy odcinek obwodnicy Wąchocka już czynny
Będę nieco sarkastyczny.Cieszę się ,że największe miasta północnej części województwa, czyli Wąchock i Opatów, mają już obwodnice.Te mniejsze, jak Starachowice i Ostrowiec ,może się kiedyś doczekaja🙄
Gość
14:10, 2025-12-23