Analizując wpisy w mediach społecznościowych najbardziej wyczekiwanym sklepem w Ostrowcu Świętokrzyskim jest salon Empik.
?php>
Tymczasem w identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem Empik korzysta obecnie ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science.
?php>
Ścieżka rozwoju
?php>
Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 15 nowych sklepów, w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce ? z takim wynikiem marka zakończyła rok 2020,
?php>
utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019 -2023. W 2021 roku otworzy ok. 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik.
?php>
W 2020 roku Empik skoncentrował się na zagęszczeniu liczby salonów w dużych miastach, równolegle rozwijając sieć o mniejsze miejscowości (powyżej 15 tys. mieszkańców), w których dotychczas nie był obecny lub posiadał pojedyncze sklepy.
?php>
- Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy ? powyżej 250 mkw., oraz mały, od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store - mówi Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.
?php>
Tylko od 25 listopada do 17 grudnia marka zainaugurowała swoją obecność m.in. w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, otworzyła też kolejne punkty w Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik zawitał do Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad).
?php>
Niezależnie od lokalizacji czy formatu, wszystkie salony Empik są aktualnie otwarte i działają również we wszystkich galeriach handlowych.
?php>Data Science w planowaniu ekspansji
?php>
W 2020 roku Zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. 2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy zaawansowanych algorytmów. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku - zaawansowana analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.
?php>
Ten autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników ? zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów ? oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. Z tego typu pionierskich rozwiązań data science korzystają także pozostałe działy firmy.
?php>
? Nasze specjalistyczne grono ekspertów data science wypracowuje rozwiązania na bazie sztucznej inteligencji nie tylko w procesach typowo technologicznych, ale szeroko, dla całej organizacji. Zarówno w zakresie sprzedaży stacjonarnej oraz e-commerce, jak i w kwestii optymalizacji łańcucha dostaw, rozwoju programów lojalnościowych czy nawet tworzenia treści. Ta mnogość punktów styku z klientami zapewnia olbrzymi potencjał na wypracowanie unikalnych na rynku rozwiązań, dostosowanych do specyfiki naszego biznesu ? mówi Kasper Yearwood, Head of Advanced Customer Analytics & CRM w Empiku.
0 0
Jeśli wezmą pod uwagę demografię to możemy zapomnieć o empiku na zawsze bo Ostrowiec to najszybciej wyludniajace się miasto w kraju heh
0 0
Empik w Ostrowcu był i jest bardzo potrzebny - mam na myśli salonik na poziomie jak w dużych miastach w całej Polsce a nie jakiś grajdołek na uboczu.