"Ptaki z Heiligenhaffen" - instalacja artystyczna. Autor: Karolina Zielazek-Szeska.?php>
Praca stanowi połączenie kamieni z ceramiką szamotową. Praca ceramiczna, jeśli ma być trwała, wymaga wypalenia - obróbki termicznej, a opanowanie ognia i procesów z tym związanych ludzkość zawdzięcza krzemieniowi. Materiały te więc w jakimś stopniu dopełniają się na wielu poziomach.?php>
Praca jest próbą poszukiwania i odnajdywania w naturze (kamieniu) nowych form (nawiązujących do ptaków) i ?dopowiadaniem? do nich ?brakujących? części przy użyciu materiału ceramicznego. Stanowi też próbę skonfrontowania i połączenia ze sobą tak różnych pojęć jak lot i bezruch, twarde i miękkie, natura i kultura.?php>
W tej pracy spotyka się dzieło natury (krzemień), które powstało bez ingerencji człowieka. Krzemień jest jednym z najciekawszych, najbardziej tajemniczych i pięknych kamieni, ale jest też minerałem który w dziejach człowieka odegrał największą rolę cywilizacyjną - stanął u zarania ludzkiej cywilizacji, jako tworzywo, które można było kształtować i którym można było kształtować rzeczywistość.?php>
W pracy ?Ptaki z Heiligenaffen? dzieło natury spotyka się ze stworzonym w glinie dziełem rąk ludzkich. Rąk słabych, ułomnych i nieporadnych, którym właśnie krzemień pomógł zyskać moc i stworzyć podwaliny cywilizacji. To spotkanie natury i człowieka jest spotkaniem tego co otrzymujemy z tym, co sami możemy dodać.?php>
Realizacja jest więc komentarzem do natury. Trwałość tego komentarza w porównaniu z trwałością kamienia jest ulotna, jak nadana mu forma ptaka.?php>
Wernisaż wystawy ? 30 kwietnia 2017 r., godzina 16:00?php>
Miejsce: Muzeum Archeologiczne i Rezerwat Krzemionki, Sudół 135a?php>
Informujemy, że mimo trwającego remontu drogi 754, osoby zmierzające do Krzemionek mają zapewnioną możliwość dojazdu.?php>
Wystawa czynna od 30 kwietnia do 30 sierpnia 2017 r.
?php>?php>
?php>
Karolina Zielazek?Szeska. Absolwentka Historii Kultury na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydziału Edukacji Artystycznej oraz Wydziału Rzeźby i Działań Przestrzennych na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dyplom z rzeźby u prof. Jana Berdyszaka). Obecnie ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Historycznym UAM, w Pracowni Historii Wizualnej w Poznaniu i kończy pisać pracę doktorską z zakresu roli sztuki współczesnej w muzeach historycznych. Współpracowała przy projektach edukacyjnych i artystycznych m.in. z Muzeum Designu w Cieszynie, Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Spożywczego w Szreniawie oraz Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukacji przez Sztukę Insea. Na co dzień pracuje jako scenograf i grafik w agencji fotograficznej i reklamowej. W swojej pracy artystycznej zajmuje się rzeźbą, ceramiką, instalacją artystyczną oraz sztuką performance. Często sięga po organiczne materiały tj. lód/woda, popiół, wosk pszczeli, drewno i kamień. Pojawia się u niej zainteresowanie szeroko pojętą naturą, ekologią oraz koegzystencją człowieka z naturą.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz