Biuro Wystaw Artystycznych zaczyna nowy sezon od prezentacji „Kontury” Wystawa Bartosza Kokosińskiego. W dwóch salach wystawienniczych możemy prześledzić, jak różnorodne mogą być doznania estetyczne w sztuce współczesnej, począwszy od minimalizmu do nasycenia.

Jak czytamy w tekście kuratorskim Adama Radolińskiego wystawa „Kontury” Bartosza Kokosińskiego stanowi wnikliwą analizę współczesnego życia, ukazującą napięcia między minimalizmem a nadmiarem, ciszą a hałasem, samotnością a przesyceniem. Ta złożona i wielowymiarowa ekspozycja łączy dwie estetyki, które różnią się od siebie w sposób oczywisty, kształtując różnorodne doznania. Prostota i uporządkowanie zestawione są ze złożonością i chaosem. Autor, poprzez swoje dzieła, pokazuje, że w erze informacyjnego chaosu powrót do refleksji może być kluczem do odzyskania kontroli nad życiem.
Bartosz Kokosiński to artysta, który w umiejętny sposób łączy minimalizm i nadmiar, tworząc prace głęboko zakorzenione w kontekście współczesnych problemów społecznych i ekologicznych. Poprzez swoją twórczość, demonstruje, jak różnorodne i wielowymiarowe może być podejście do sztuki współczesnej.

- Sądząc po reakcjach sposób aranżacji tej wystawy stał się dla państwa zaskoczeniem – mówiła otwierając wystawę, dyrektorka BWA, Justyna Łada. Jednak już od jakiegoś czasu odchodzimy od tradycyjnych form ekspozycyjnych.
Nowa wystawa znajduje się w dwóch salach o nazwach: „Ogniskowanie” oraz „Hipertrofia”.
- Pierwsza sala jest pełna subtelności i detali oraz monochromatycznych form- mówi kurator Adam Radoliński. Ma ona dać możliwość intymnego obcowania ze sztuką. Jest ona pełna wyciszenia. Drugą salę z kolei wypełnia instalacja złożona z kilku obrazów i obiektów Bartosza Kokosińskiego, odwzorowująca zrzucanie przez niego artystycznej skóry.

- Zależało mi na zmianie sposobu ekspozycji, stąd instalacja z prac, a w pierwszym pomieszczeniu zabieg z foliami, które wpływają na odbiór- mówi artysta Bartosz Kokosiński. Prezentuję tu swoje artystyczne dokonania z różnych okresów, począwszy od czasów studiów, czyli od 2009 roku do 2014.
Barto Kokosiński to malarz i twórca instalacji malarskich oraz video. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2009г. uzyskał dyplom w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka i prof. Witolda Stelmachniewicza. Współtworzył kolektyw artystyczny Inne Towarzystwo (IG: @innetowarzystwo).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
700 lat parafii w Szewnie
Nie tylko plebania dobrze się trzyma. Ten pan na foto wygląda, jakby nigdy za uczciwa robotę się nie wziął.
Judasz Priest
16:42, 2025-12-01
Młyn Saskich w Wojewódzkim Rejestrze Zabytków?
Jak najbardziej wpisać do rejestru !!!!! Brawo :-)
Ostrowiak
15:45, 2025-12-01
Młyn Saskich w Wojewódzkim Rejestrze Zabytków?
Wpisujemy to w rejestr zabytków Ok. I co dalej?? Czy prywatna osoba ma to remontować za swoje pieniądze rzucając jej dodatkowo kłody pod nogi bo papierologia się zwiększa w kwestii przepisów o ochronie zabytków i musi być jeden do jednego czy przejmuje to miasto i nadal stoi i straszy bo w kasie miasta nie ma pieniędzy na remont zabytków ?? Co Lewica proponuje ???
Nygus123
14:31, 2025-12-01
Czy mieszkańcy muszą pisać petycję o remont na DK9
Powtarzam się i będę się powtarzać w tym temacie ! Dopóki Kielce będą decydować realizacją inwestycji drogowych w naszym mieście i powiecie to tradycyjnie już będziemy traktowani po macoszemu w porównaniu do analogicznych inwestycji w Kielcach i okolicach Kielc. Kpiną z naszych mieszkańców jest że "...planowana byłaby wymiana nawierzchni na jedynym niewyremontowanym odcinku(...)tak aby długość nieprzerwanego ciągu DK9 z nową nawierzchnią przekroczyła 3km" Cóż za zbytek łaski dla Łostrowca... i jak tu nie kląć.
OOOO
12:40, 2025-12-01