Taksówki na aplikację Bolt wkroczyły do Ostrowca Świętokrzyskiego. Poprzedził to protest lokalnych grup zrzeszających przedsiębiorców wykonujących transport drogowy- taksówką, które zaapelowały od władz miasta o zablokowanie takiego wejścia poprzez nie udzielenie nowych zezwoleń dotyczących działalności opartej na "przewozie osób".
?php>
Taksówki Bolt już u nas
?php>Bolt na początek i dla ułatwienia zapoznania się z nową usługą zapowiada, że klienci dostają 50% zniżki na 5 pierwszych przejazdów. Jak czytamy w komunikacie prasowym Bolt umożliwił użytkownikom w Ostrowcu Świętokrzyskim proste i wygodne zamawianie przejazdów taksówką za pomocą smartfona. To już 30 miasto w Polsce, w którym dostępne są usługi europejskiej aplikacji.
?php>
Aby zamówić przejazdy, wystarczy zainstalować aplikację Bolt na telefonie, wybrać sposób płatności, a następnie wpisać adres odbioru i docelowy. Płatności za przejazd można dokonać gotówką lub kartą podpiętą w aplikacji.
?php>
- W Bolt naszą misją jest aby zachęcić mieszkańców miast do rezygnacji z prywatnego samochodu i częstszego korzystania z alternatywnych środków transportu. Uruchamiając usługi zamawiania przejazdów przez aplikację Bolt lokalnie, chcemy wesprzeć istniejące rozwiązania transportu miejskiego i w ten sposób pomóc miastu w rozwiązaniu problemu ruchu, hałasu czy dostępności miejsc parkingowych. Dlatego bardzo nas cieszy, że od teraz mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego będą mieli dostęp do nowego rozwiązania - komentuje Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
?php>
Tymczasem jest protest
?php>
Pięć grup zawodowych zrzeszających przedsiębiorców wykonujących transport drogowy w zakresie przewozu osób taksówką złożyło protest do Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim z apelem o nie udzielenie nowych zezwoleń dotyczących działalności opartej na "przewozie osób". Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta, na podstawie obowiązujących przepisów "podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach". Wolność działalności gospodarczej podlega ograniczeniu tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny, zgodnie z art. 22 Konstytucji RP. Istnieje domniemanie wolności podejmowania i prowadzenia działalności, o ile (i dopóki) co innego nie wynika z przepisów ustawowych.
?php>
Jak poinformowała nas Beata Duda, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta prezydent nie może reglamentować wykonywania działalności gospodarczej, jeśli wykonywanie tej działalności nie jest ograniczone przepisami prawa.
?php>- Przepisy dotyczące działalności gospodarczej nakazują wprost organowi kierowanie się zasadą zaufania do przedsiębiorcy, zakładając, że działa on zgodnie z prawem, uczciwie oraz z poszanowaniem dobrych obyczajów- słyszymy.
?php>
Przepisem regulującym wykonywanie działalności w zakresie przewozu osób taksówką jest ustawa o transporcie drogowym, która nakłada na przedsiębiorców chcących wykonywać działalność polegającą na przewozie osób taksówką osobową, obowiązek uzyskania stosownej licencji. W celu jej uzyskania przedsiębiorca jest obowiązany spełnić szereg wymagań, po wypełnieniu których, organ zobligowany jest do wydania licencji temu przedsiębiorcy.
?php>
Analizując obowiązujące przepisy obecny stan prawny nie pozwala na podjęcie jakichkolwiek działań, które doprowadziłyby do ograniczenia liczby licencji dla wybranych podmiotów takich jak Uber, czy też Bolt.
?php>
Są pierwsze komentarze
?php>
- Na co dzień mieszkam w Krakowie i korzystam z taksówek na aplikację tj. Bolt, czy Uber- mówi nam nasz czytelnik. Powód? To przede wszystkim niższa cena. Wypróbowałem też, jak usługa wygląda w Ostrowcu. Dojazd z dworca kolejowego na os. Stawki to 10 zł. w okresie promocyjnym. Ta trasa wykonana przez tradycyjną taksówkę to koszt co najmniej 25 zł.
?php>
- Czy się obawiam taksówek na aplikację? Nie- mówi nam jeden z taksówkarzy z grupy, która do protestu nie przystąpiła. Nasi klienci to starsze osoby, które nie chcą zamawiać usługi poprzez aplikację zainstalowaną na telefonie. Nie wyobrażają sobie one też płatności przez aplikację. Nie dość tego, z naszymi klientami doskonale się znamy i często łączą nas już nawet przyjaźnie.
konkret14:56, 14.02.2024
Nie widzę powodu żeby zmieniać taksówkarza z którego usług korzystam od połowy lat 90. - uprzejmy,elastyczny i jeszcze nigdy nie odmówił mi jak i rodzinie wykonania kursu na terenie miasta jak i na lotnisko w stolicy , Rzeszowie czy nawet w Katowicach a raz nawet do sanatorium w górach - jako stary,bardzo stary klient mam dość znaczące ulgi opłat za kurs. Pewność i zaufanie zbudowały między nami silną więź i oby trwała ona jak najdłużej. Ów sympatyczny pan kierowca jest zrzeszony teraz chyba w piątej czy szóstej korporacji ostrowieckich taksówkarzy. 14:56, 14.02.2024
Mirus15:21, 14.02.2024
Dajcie jeszcze do starachowic to boys się zaplacza 15:21, 14.02.2024
ObcyNaSwojejZiemi22:07, 14.02.2024
Tylko dlaczego jest nie uczciwa konkurencja, taksówkarz ma mieć działalność gospodarczą a aplikacje działają na zasadzie wynajmowania auta, usług czy umów cywilnoprawnych. Czemu rząd lize im .... nie ważne który bo robią to wszyscy. Tak niestety chcą wykończyć wszystkich na swoim garnuszku, a niech korpo estonskie i amerykańskie ma, sciagajmy więcej i przyjmijmy więcej obcokrajowców. 22:07, 14.02.2024
Arkadiusz Kilian07:30, 15.02.2024
Ile płacisz VAT-u od każdego kursu pewnie zero . A tam kolejny podatek wpływa do Państwa praktycznie za nic . VAT TO JEST SLOWO KLUCZ . 07:30, 15.02.2024
Mordimer Madderdin17:39, 16.02.2024
Miasto o wielkości i ilości ludności średniej dzielnicy Warszawy i taki ból dupska o jakieś taksówki. Większość złotówiarzy w tej wiosce to"resortowi emeryci" dorabiający do tego co skapnie im państwo. Na palcach jednej ręki mogę policzyć kolegów utrzymujących się wyłącznie z wożenia ludzi. Fakt - państwo powinno regulować usługi takie jak złotówiarstwo w sposób bardziej sprawiedliwy dla maluczkich. Jedno jest pewne - w końcu zejdą z ceny. 17:39, 16.02.2024
Arkadiusz Kilian07:28, 15.02.2024
Spokojnie tak jak szybko bolt się pojawił tak szybko braknie kierowców aby jeździć za te grosze . Klienci sami wroca do taksówek jak im parę razy ktoś przed przyjazdem przejazd anuluje . Promocje nie trwają wiecznie . Nawet bolt musi na czymś zarabiać. 07:28, 15.02.2024
Marcin09:11, 15.02.2024
Może wprowadzę z błędu.. starsze osoby bardzo łatwo posiadają umiejętność obsługi aplikacji. A do tego jak taniej pojadą? Dla nich to kolejny plus. 09:11, 15.02.2024
Fiki19:22, 15.02.2024
Swietnie !!!! To dobra zmiana przedewszystkim cenowo . W ostrowcu za taxi z dworca na kolonie robotnicza zaplacilam 28zl . W Warszawie na podobnej trasie 12zl. 19:22, 15.02.2024
Kam.18:29, 14.02.2024
0 0
I tak trzymać ?
Pozdrawiam serdecznie. 18:29, 14.02.2024