Drogi betonowe są trwalsze i per saldo tańsze w eksploatacji, a mimo to w Polsce są rzadkością. ?php>
To dziwne, bo Polska ma dobrze rozwinięty przemysł cementowy. Prezes Grupy Ożarów SA, Andrzej Ptak, szef Stowarzyszenia Producentów Cementu, od lat próbuje przełamać stereotypy narosłe w tym temacie przez lata. W dniu 10 maja 2017 r., w Centrum Kongresowym Targów Kielce, odbyło się po raz 23. Seminarium ?Drogi betonowe ? mądre budowanie na lata?. Jego celem było wykazanie, że technologia budowy dróg betonowych jest bardziej opłacalna, niż tradycyjne drogi asfaltowe.?php>
Otwarcia seminarium dokonali: Andrzej Ptak ? przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu oraz dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad ? Krzysztof Kondraciuk.?php>
-Stowarzyszenie Producentów Cementu jest organizatorem seminarium poświęconego drogom betonowym ?mówi Andrzej Ptak, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu. Jesteśmy oceniani jako dobry partner w tej konferencji, co nas niezwykle cieszy. Zawsze mieliśmy na tyle inicjatywy, aby w sposób klarowny i przekonujący pokazać możliwość budowy dróg w innej niż asfaltowa technologii.?php>
Technologia asfaltowa jest tak mocno zakorzeniona w polskich warunkach, że aż trudno to zrozumieć.?php>
Czasem nie pomagają rzeczowe argumenty, konkretne wyliczenia. Trzeba wciąż z wielkim uporem wykazywać wyższość dróg betonowych, opierając się na konkretnych przykładach.?php>
-Pokazując drogi betonowe, już istniejące w Polsce, w tym drogi w Ożarowie i okolicy, w sposób merytoryczny pokazujemy, że technologia betonowa jest lepsza, a drogi betonowe tańsze w eksploatacji niż drogi asfaltowe ?podkreśla przewodniczący Andrzej Ptak. Poprzez podkreślanie tej oczywistej prawdy, chcemy zmusić naszą szanowną konkurencję do podniesienia jakości budowanych dróg asfaltowych.
?php>?php>
?php>?php>Andrzej Ptak, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu: -Wyniki badań prof. Szydło z Politechniki Wrocławskiej pokazały, że drogi w kategorii KR6, KR7 ? drogi
?php>betonowe ? są tańsze od dróg asfaltowych o 10 proc. już w fazie budowy, a w fazie całkowitej eksploatacji ? do 40 proc.
?php>
Co prezes Andrzej Ptak ma tu na myśli? Otóż jadąc na konferencję z Ożarowa przez Opatów do Kielc musiał zarezerwować dobre dwie godziny na dojazd, gdyż po drodze natknął się na remont drogi asfaltowej. Cały odcinek od Opatowa do Jałowęsów jest właśnie w remoncie. I tak jest, zresztą, w całej Polsce, bo jak Polska długa i szeroka, każdego roku remontujemy kolejne odcinki dróg asfaltowych.?php>
Prezes Andrzej Ptak przypomina wszystkim niedowiarkom, że wybudowany betonowy odcinek drogi w okolicy Cementowni Ożarów - do Glinian jest nadal w idealnym stanie.?php>
-Droga była budowana 11 lat temu, a nie ma na niej żadnych śladów zużycia ?stwierdza prezes Andrzej Ptak. Nie ma na niej kolein, nie ma pęknięć. W nowym rozdaniu finansowym Unii Europejskiej założono budowę pewnych odcinków dróg w technologii betonowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyjęła, że w Polsce powstanie ok. 840 km takich dróg. Obecny rząd podtrzymuje ten program, co cieszy producentów cementu.?php>
-Gdyby ten plan udało się wykonać, już przy nowych maszynach, przy nowej wiedzy, to nasza branża zdobyłaby jeszcze więcej prawdziwych argumentów na rzecz tezy, że drogi o wysokim natężeniu ruchu powinny być budowane właśnie w technologii?php>
betonowej ?podkreśla prezes A. Ptak. Dla użytkowników oznaczać to będzie większy komfort jazdy, a dla zarządców dróg ? mniejsze koszty eksploatacji.?php>
Producenci betonów chcą przekonać do swojej technologii samorządowców. Przygotowują materiały pokazujące, że nie wolno bać się dróg betonowych. Po pierwsze ? są już wykonawcy tego rodzaju dróg, a po drugie ? koszty ich budowy nie będą wyższe. Rezerwy w tej dziedzinie są ogromne, bo poza gminą Ożarów w zasadzie w naszym rejonie nie buduje się dróg betonowych. W ubiegłym roku przy wsparciu marszałka Adama Jarubasa Grupa Ożarów SA zorganizowała dla samorządowców z województwa świętokrzyskiego warsztaty poświęcone drogom betonowym. Jak na razie nie ma większego odzewu, ale podejście samorządowców powoli zmienia się na pozytywne.
Jordi14:50, 15.05.2017
Niestety my Polacy nie czerpiemy z dobrych wzorców. Prawie każdy z nas przejeżdżał kiedyś przez Niemcy. Tam znakomita większość autostrad jest budowana w technologii betonowej, niektóre co prawda są później pokrywane cienką warstwą asfaltu ale podbudowa jest betonowa.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Opatów – Nisko ekspresowa S74
I gdzie w tym wszystkim jest Ostrowiec? Materiał dla klikalności? Dziura była i dalej jest dziura. Młodzież ucieka. Trzeba było działać zaraz po transformacji w latach 90 tych ,huta wtedy żyła, dużo terenów pod inwestycje było...a teraz...każdy omija tą metropolie szerokim łukiem.
PUSTY DZBAN
06:15, 2025-12-03
Młyn Saskich w Wojewódzkim Rejestrze Zabytków?
Koniecznie wyburzyć, obiekt znajduje się blisko chodnika i ulicy, wyburzyć dopóki jeszcze nic nikomu nie spadło na głowę ani nie runęło na jezdnię.
vvv
07:35, 2025-12-02
Młyn Saskich w Wojewódzkim Rejestrze Zabytków?
wyburzyć jaki to zabytek,
xxx
06:06, 2025-12-02
700 lat parafii w Szewnie
Nie tylko plebania dobrze się trzyma. Ten pan na foto wygląda, jakby nigdy za uczciwa robotę się nie wziął.
Judasz Priest
16:42, 2025-12-01