Co z dojściem na peron kolejowy?

– Obecnie prowadzone są prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku między Skarżyskiem- Kamienna a Sandomierzem.
Prace dotarły już na odcinek Starachowice – Ostrowiec Świętokrzyski- pisze nasz czytelnik. Problem, który jest do rozwiązania już teraz, to kwestia dojścia na peron. Nie znalazłem informacji, w jakiej formie będzie zrealizowane przejście przez tory (poza kładką) w ramach przyszłej modernizacji peronu i całej linii kolejowej. Jeśli inwestycja będąca obecnie w trakcie realizacji zostanie zakończona, najpewniej nie będzie możliwości zmian, gdyby forma okazała się niedogodna dla podróżnych. W czasie remontów i modernizacji innych linii kolejowych, zdarzają się „buble”, gdy pasażerowie muszą przejść spory dystans lub spotykają ich inne niewygody, podczas dostawania się na perony. Nie chciałbym bardzo, aby Ostrowiec podzielił ten los.
Według słusznych obserwacji naszego czytelnika większość podróżnych przyzwyczajona jest do przejścia przez tory pod kładką – obecnie zlikwidowanego.
– Legalne przejście zlokalizowane jest po zachodniej stronie budynku dworca, jednak zejście na parking prowadzi albo przez wysoki stopień, albo przez trawnik- przypomina nasz czytelnik. W czasach, gdy w pociągach instalowane są pochylnie dla wózków, przykro, aby nie dało się dojść, czy wjechać na peron w cywilizowany sposób. Zastanawiam się, czy były czynione ustalenia pomiędzy miastem a PKP PLK oraz wykonawcą modernizacji linii kolejowej dotyczące lokalizacji i formy dojść na peron. (…) Rozwiązanie zadawalające to takie, gdy nie trzeba będzie pokonywać niepotrzebnego dystansu, aby dostać się z parkingu czy budynku dworca na peron oraz jeśli z poziomu parkingu będzie istniała pochylnia umożliwiająca wjechanie na peron z walizką czy wózkiem. Jeśli budynek dworca zostanie przywrócony pierwotnej funkcji, intuicyjną drogą jest właśnie zlikwidowane przejście w poziomie szyn – krótka droga przejścia przez tory, na których ruch nie jest przesadnie wzmożony. Jest to też miejsce z dobrą widocznością. Nie trzeba by było także pokonywać siedmiu metrów z bagażem w górę na kładką, a następnie z powrotem na dół.
Uwagi naszego czytelnika przekazaliśmy do PKP PLK, od którego otrzymaliśmy następującą odpowiedź.
– Zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, na stacji Ostrowiec Świętokrzyski planowane jest dojście do peronu wyspowego dla podróżnych przejściem w poziomie szyn po zachodniej stronie budynku dworca- mówi Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zapewniona będzie dogodna i bezpieczna komunikacja peronu z istniejącym parkingiem. Prace będą realizowane w ramach przebudowy linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz.
Nie wiem jednak czy do końca na taką odpowiedź czekaliśmy. 

Print Friendly, PDF & Email

6 thoughts on “Co z dojściem na peron kolejowy?

  • 5 stycznia 2021 at 12:36
    Permalink

    Nawet dziś z logiką w PKP nie jest komfortowo – wystarczy wyłączyć z ruchu tor najbliżej ulicy Kolejowej i zrobić wejście,wejścia na peron. Czy ten w/w tor jest aż tak bardzo eksploatowany przez składy pociągów ??

    Reply
    • 8 stycznia 2021 at 16:08
      Permalink

      Tak ten tor jest aż tak eksploatowany – tam jest grupa rozjazdów prowadzących na tory główne dodatkowe. Druga kwestia w Ostrowcu można by wybudować przejście podziemne no ale po co brać udział w konsultacjach społecznych?
      Druga kwestia to autobus linii nr 5 ma rozkład ułożony tylko dla tych co wyjeżdżają z Ostrowca, a mógłby i rozwozić tych co do Ostrowca przyjeżdżają 😉

      Reply
  • 7 stycznia 2021 at 08:37
    Permalink

    Dworzec kolejowy to temat rzeka… Od lat nieudolne próby przejęcia budynku od PKP przez prezydenta Górczyńskiego , obiecywany remont rozpadającej się kładki po której strach chodzić (nic dziwnego , że pasażerowie od ul.Zagłoby decydują się na przejście pod nią , czyli torami , co jest szczególnie niebezpieczne dla osób starszych oraz niepełnosprawnych). Od strony samego dworca przejście dołem na peron wymaga sporej gimnastyki… i wreszcie brak autobusu i przystanku (chyba , że za rozkład jazdy uznać dwa kursy lini nr.1). Czy to na prawdę taki wielki kłopot dla MZK aby “1” z Paulinowa zakręcała na dworzec skomunikowana z przyjeżdzającymi / odjeżdzającymi pociągami , których przecież nie jest mało ? ? ?

    Reply
  • 8 stycznia 2021 at 10:42
    Permalink

    I znowu aż się prosi o realizacje pomysł nowego budynku dworca kolejowo-autobusowego a żeby było taniej to stacji autobusowo-kolejowej bo w końcu dziś niewielu mamy korzystających z tej formy podróżowania.Placu jest pod dostatkiem tak na budynek jak i na stanowiska autobusów i na parking. Dziś tak jeden jak i drugi budynek dworcowy nie przynoszą chluby miastu przy czym budynek PKP to zabytek więc powinien być zadbany i niekoniecznie służyć jako poczekalnia pasażerska.
    Zdaje sobie sprawę że kasa miasta jest uboga lecz gdy zacznie się DZIŚ myśleć o nowym,nowoczesnym budynku dworcowym to kto wie,może za 30-50 lat będzie zbudowany i będzie służył naszym wnukom i prawnukom.

    Reply
  • 10 stycznia 2021 at 17:33
    Permalink

    Tor najbliżej ul. Kolejowej przy budynku dworca jest potrzebny. Trzeba pamiętać , że Ostrowiec jest stacją początkową i końcową dla pociągów Regio do i z Krakowa , Kielc , Skarżyska – bardzo często stoją tam składy pociągów kończących bieg i oczekujących na kolejne odjazdy.

    Reply
  • 10 stycznia 2021 at 17:51
    Permalink

    Trzeba zacząć tematu od braku komunikacji miejskiej na dworzec PKP. Zadałem sobie dosłownie 3min trudu aby sprawdzić rozkład jazdy pociągów oraz MZK i tak:

    Pierwszy pociąg rel Ostrowiec – Kraków Gł odjeżdza przed godz. 6.00 , ostatni do Skarżyska Kam. o godz. 22.30 (w ciągu doby liczba połączeń Z / DO i PRZEZ Ostrowiec wynosi : 15 w dni powszedni , 10-11 w sob-nd).

    Autobusy MZK z dworca PKP odjeżdzają w godz:

    linia 1: 21:58 (wył.w dni robocze)

    linia 5: 5.36 , 13.40 , 14.10 (wył. w dni robocze)

    Ze względu na powyższe konieczna jest całkowita zmiana rozkładu MZK i włączenie przystanku “Dworzec PKP” do całodziennego rozkładu jazdy ( w godz. przyjazdu / odjazdu) pociągów.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *