W Ostrowcu Świętokrzyskim praktycznie nie ma szans, aby zaparkować w centrum miasta już po godz. 9. Ten scenariusz ma zmienić strefa płatnego parkowania, która jest jednym z elementów projektu „Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów”, który został dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich Polski Wschodniej na lata 2021-2027.
Mający powstać systemu obsługi i zarządzania strefą płatnego parkowania w Ostrowcu Świętokrzyskim (ma być realizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj) dotyczyć będzie ulic: Młyńska, Górzysta, Kościelna, Okólna, Rynek, Siennieńska, Jana Głogowskiego, Szeroka, Stodolna, Czerwonego Krzyża, Piwna, dr Adama Wardyńskiego.
- Wiemy, że to rozwiązanie ma tyle samo zwolenników, co i przeciwników, ale trudności z zaparkowaniem w ścisłym centrum Ostrowca Świętokrzyskiego jest faktem – mówi prezydent Artur Łakomiec. Na pewno co do szczegółów będziemy rozmawiać z podmiotami zlokalizowanymi w tej części miasta. Zaproponujemy oczywiście czas bez żadnej opłaty, ale co do tego czy będzie to np. godzina, czy dłużej jeszcze będziemy dyskutować. Niestety to co obecnie obserwujemy to, że miejsca parkingowe w centrum są zajmowane głównie przez pracowników zlokalizowanych w obrębie Rynku firm, a ewentualni klienci często decydują się na wybór innych lokalizacji z uwagi na niedostępność parkingów. Chcemy, aby tak przygotować ofertę, aby udało się każdemu komfortowo załatwić sprawę w centrum i zwolnić miejsce dla kolejnej osoby.
W ramach zadania zaplanowano wykonanie dokumentacji projektowej: Systemu Obsługi i Zarządzania Strefą Płatnego Parkowania (SPP) w centrum systemu ITS oraz wykaz i sposobu ich instalacji (w Obsługi Strefy Płatnego Ostrowca Świętokrzyskiego, w tym: architektury oprogramowania i urządzeń, z określeniem miejsca tym wyposażenie teleinformatyczne Centrum Parkowania — COSPP i parkomaty), stałej organizacji ruchu Strefy Płatnego Parkowania w centrum Ostrowca Świętokrzyskiego.
Jak również wykonanie wynikających z zatwierdzonej dokumentacji projektowej i wymagań prac (dostaw oraz usług i robót budowlanych), w tym dostawy wdrożenia Systemu Obsługi i Zarządzania Strefą Płatnego Parkowania oraz niezbędnych szkoleń przedstawicieli.
SPP obejmuje: parkometry, biuro obsługi SPP, oznakowanie poziome i pionowe, stałą organizację ruchu, pojazd wsparcia Straży Miejskiej, urządzenia kontrolerskie.
Na tę chwilę jeszcze za wcześnie aby określić więcej szczegółów przedsięwzięcia.
Centralny14:41, 08.10.2024
Dobry pomysł, a zysk z parkowania przeznaczyc na darmową komunikacje miejską
hmm15:42, 08.10.2024
hmm
MiastoDoRowa16:01, 08.10.2024
A gdzie są jakieś punkty doładowań tych bezużytecznych kart miejskich na autobus? Wy macie mózgi w tym urzędzie miasta? A może zrobicie parkometry a punkt zapłaty zrobicie na Samsonowicza albo rawszczyznie to by do was pasowało
Swoj18:14, 08.10.2024
OSTROWIEC DOMAGA SIE DOSTEPU DO MORZA !!!!!
MAC18:44, 08.10.2024
Za dużo w *%#)!& w UM, za mało w głowach. Jeszcze syrenkę na rynku postawić, bo most jak świętokrzyski jest, aleja jak Nowy Świat, to jeszcze strefy brakuje i aspiracje do warszawki zostaną spełnione. Tylko to dalej będzie miasto emerytów i rencistów, gdzie po 17ej życie zamiera.
Chicago19:11, 08.10.2024
Poroniony pomysł. W centrum nie ma żadnego problemu z parkowaniem. Ostrowiec jest pod tym względem przyjaznym miastem. Wprowadzenie takiej strefy nie ma żadnego uzasadnienia, prócz łupienia kierowców.
Droga nicości19:27, 08.10.2024
Piepszenie. Bujaj las, a nie nas. To co drodzy ściemniacze, ...po wprowadzeniu sterfy platnej, ludzie przestaną jeść, przestaną robić zakupy i mieć sprawy do zalatwienia? Nabijacie sklepom wielkopowieszchniowym kabze i zakupom online. To zabije do reszty drobny handel, a tym samym drobnych producentów. Jeszcze bardziej uzależniając nas od Chin. W Stanach ogromne biurowce już stoją puste, bo wszyscy przeszli na prace online. To kolejne odbieranie wolności obywatelom, a zmafiozowienie władz. Wielkie miasta na świecie już pokazały, że takie restrykcje nic nie zmieniły w kontekście odkorkowania centrów miast. Zwiększyły tylko korupcje i rozwarcholenie Władz. Dodatkowe obciązenie społeczności miejskiej, nie przyniesie dobrobytu, a jedynie rozwarcholenie władz miejsich. Londyn jest na to wręcz konspektowym przykładem. Wprowadzili strefy płatnego parkowania wszędzie, nawet przed własnym domem. Jest tam już wiecej ticket inspektorów niż hydraulików. A dalej ludzie musza jeść i robić zakupy. To dodatkowy sposób na jeszcze większe zubożanie społeczenstwa. Doprowadzi to w efekcie do tego, że w takim małym mieście jak Ostrowiec w centrum będzie widać tylko biednych emerytów i ćpunów. A tym samym też żebrających bezdomnych. Zachód to już ma i tylko to się pogłebia. Nasze zacofanie paradoksalnie może być otrzeżwiaczem do uchronienia się przed tym. Ale nie, Wladze nie zrezygnuja z darmowej kaski. Teraz to nie mafie, a władze będą zciągać haracz za prawo do życia. Nie będe tutaj wołał obudżcie się, bo społeczeństwa są za *%#)!& aby to zrobić.
Filip12306:50, 09.10.2024
Po prostu władze dbają o finanse miasta.
Przykładem jest budowa drogi północnej gdzie będą sprzedawane działki.
Natomiast obok jest bezdroże Las Rzeczki. Choć mieszkańcy błagają o drogę, otrzymują obiecanki cacanki a ....... . Miasto tam nie ma działek do sprzedania i drogi też nie ma.
Miasto nie może wydawać pieniędzy z których nie ma zysku.
c_k22:10, 09.10.2024
Gdzie można się zapoznać z wynikami konsultacji z mieszkańcami Ostrowca przeprowadzonych w maju? Kunów opublikował.
0 0
Problemu to nie rozwiąże, a tylko utrudni życie ludzią, którzy faktycznie chcą załatwić coś na rynku np pójść do bank lub zjeść kebaba czy loda. Takie rozwiązanie by miało sens praktyczny dla mieszkańców aby 2h, albo co najmniej 1h była darmowa. Ale wątpię żeby tak to wyglądało. Pieniędzy nie będzie z tego żadnych, a wybudowanie tej aparatury będzie kosztowne. Straż miejska (ci co się do policji nie dostali) nie będzie się nudzić przynajmniej, patrolując ryneczek z wyciągniętymi jęzorami w poszukiwaniu łatwych mandacików. Żenada