Na zaproszenie Kieleckiego Teatru Tańca w dniu 31 stycznia 2018 roku gościć będzie w Kielcach Beijing Dance Academy z Pekinu.
?php>Na dużej scenie Kieleckiego Teatru Tańca o godz. 19 odbędzie się tradycyjne chińskie widowisko ?Fen Mo?. Rezerwacja biletów pod numerem: 41 3676712.?php>
Inspiracją dla "Fen Mo" było twierdzenie zawarte w ?Rejestrze obrazów wszystkich dynastii? autorstwa Yan Yuan Zhanga z okresu dynastii Tang (618-907), które głosi, że ?jeśli atrament wystarczy malarzowi, by wyrazić pięć barw, to można powiedzieć, że udało mu się wydobyć najgłębszy sens wyobrażanej rzeczywistości. Lecz jeśli malarz poświęci całą swą uwagę wyłącznie kwestii tych pięciu barw, nie zdoła uchwycić istoty rzeczy?. Choreograf stara się unaocznić widzom unikalny rodzaj estetyki właściwej chińskim malowidłom, wykorzystując do tego ruchy tancerzy. Sposób, w jaki atrament nasącza ryżowy papier, znacząc jego powierzchnię mozaiką cieni, jasnych lub ciemnych, mokrych lub suchych, intensywnych lub stonowanych, znajduje swoje dokładne odzwierciedlenie w ciele poruszającego się tancerza: wdech lub wydech, aktywność lub bezruch, postawa otwarta lub zamknięta, ruchy szybkie lub powolne, wznoszenie lub opadanie. Taniec wykorzystuje pełen repertuar tradycyjnych motywów, takich jak: Oddech, Szczudła, Włosy, Rękawy, Miecz, Wachlarz, Parasol, i Spódnica, by wyrazić takie emocje jak: Przywiązanie, Wyrafinowanie, Zakochanie, Poczucie krzywdy, Smutek, Relaks, i Miłość na modłę charakterystyczną dla chińskiej duchowości. Sposób przedstawienia tych uczuć łączy w sobie zarówno elementy historyczne, jak i kulturowe, czerpiąc ze źródeł okresu klasycznego.
?php>?php>AKT I PRZEBUDZENIE?php>
Pierwszy akt wykorzystuje oddech jako początek ruchów i szuka zmian w czasie i przestrzeni za pomocą symboli wróżbiarskich. W tym akcie tancerze poprzez swoje ruchy zaczynają tworzyć "ruchy wody i atramentu".?php>
AKT II PRZEPŁYW?php>
Uważany za dopełnienie tańca. Tancerze wkraczają na scenę na szczudłach. Komplementarne wobec siebie elementy dynamiczne oraz chwile bezruchu, jak również delikatnie faliste pozy, wyrażają wdzięk i elegancję podobną atramentowi wlanemu do wody i wysublimowanej naturze życia.?php>
AKT III INSTYNKT?php>
W tym uważanym za duszę i esencję tańca akcie oglądamy dialog pomiędzy ?Zhong Kui?em? (pogromcą duchów w chińskiej mitologii), a duchem. Pełne smutku falowanie ?Wodnych rękawów? i wyobrażenie ?Miecza? przecinającego ?Włosy? oddaje z najgłębszym autentyzmem ducha chińskiej klasyki.?php>
AKT IV. Wyzwolenie?php>
W tym postrzeganym jako taniec wyobraźni akcie artyści wykorzystują łopot ?Jedwabnych Szat?, by uczynić ze swoich ciał metaforę atramentu, stopniowo malując harmonijne obrazy ludzi i natury (?Samotny połów ryb na rzece pokrytej lodem i śniegiem?, ?Odlatujące ptaki na tle góry? i ?Dwoje kochanków pod jednym parasolem?).?php>
Akt V. Forma i Bezkształtność?php>
Ten akt uważa się za artystyczną koncepcję i końcowy akord tańca. Kombinacja czerni i bieli oraz ruchy plisowanego materiału szat żywo dają przejmujący wyraz nieskończonej i nigdy do końca nie zdefiniowanej naturze ludzkiego życia.
?php>?php>Zespół produkcyjny:?php>
Doradca artystyczny: Li Zhengyi, Lu Yisheng, Xiong Jiatai?php>
Pierwotne planowanie i wskazówki: Wang Wei?php>
Planowanie projektu: Pangdan, Songhai Fang, Zheng Lu?php>
Dyrektor artystyczny: Pangdan?php>
Główny choreograf: Liang Qun?php>
Choreograf: Liang Qun, Ou Siwei, Hu Yan, Wang Shengfeng?php>
Kierownik wizualny: Ren Dongsheng?php>
Napisane przez: Liu Chun?php>
Music Composer: Ding Feng, Li Tao?php>
Projektant kostiumów: A`Kuan?php>
Projektant makijażu i obrazów: Jia Lei, Ai`Na?php>
Projektant filmów: Kong Jiang?php>
Scenograf: Li Rui, Liu Bei?php>
Projektant oświetlenia: Hu Bo, Li Chao?php>
Nauczyciel okresu próbnego: Ou Siwei, Hu Yan, Wang Shengfeng, Xia Weijia, Guo Jie, Tang Tian, Li Li, Yang Xiaohe?php>
Wykonywane przez: Chiński Klasyczny Wydział Tańca w Beijing Dance Academy?php>
Wykonawcy:?php>
Wiodący wykonawcy: Tan Yongwen, Wang Lu, Wang Zhiying, She Weijing, Dong Jiaming, Xi Chao, Yin Boshun, Hu Wenxiang, Zhu Wenyu, Shu Li`ang?php>
Wykonawcy: Han Lanting, Xie Jingjin, Zhu Xing, Zhu Yue, Chen Yufei, Zhao Chenxi, Ding Le, Gao Yunqi, Zhang Ziman, Liu Chang, Yang Yancheng, Xia Tian, Li Kuo, Liu Xuhao, An Yining, Xing Yan Dong , Pu Dong, Zeng Shengyao, Shen Yifei, Liu Yaochen, Xu Zhihui, Hu Wenxiang.
?php>Rusza Eurowizja 2025. Kiedy wystąpi Polska?
Gdzie nagrywaja? W klubie pod błekitną ostrygą?
Nik
11:38, 2025-05-13
Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca
11 ml zł wyrzuconych w błoto. Po co komu rower miejski w Ostrowcu? Generalnie miasta od lat wycofują się z rowerów miejskich (przykłady: Rzeszów, Bydgoszcz), ale co tam - Ostrowiec przecież stać!
Paweł
11:08, 2025-05-12
Polska i Francja z "przełomowym traktatem". Chodzi o be
Zapewnienia Tuska sa tyle warte co jego sto obietnic. Dupowłazy pozwalają takiemu rządzić, bo oprócz wyżej wymienionej służalczości na nic więcej ich nie stać. A Francuzi? ...póki co boją sie wychodzić z domu po zmroku, to raczej niech najpierw obronią własne podwórko. Tusk obrońcą narodu... sami w to przecież nie wierzycie. Smutne, zastraszone i żałosne towarzystwo, raczej złapcie sie za jaja i zróbcie coś z prawem do własnych praw, zanim dobiorą Wam sie do dupy ci, którzy choć przyjeżdzają tu nieleagalnie, legalnie śmieją sie nam w nos, a Rządy europejske scigają sie w dogadzaniu im. Chcą nas tym rozruszać czy rozruchać. Nawet to już nikogo nie śmieszy. *%#)!& powtórzone kilkakrotnie powoduje miłość.... wielkoeuropejski syndrom sztokcholmski. To że ten człowiek jeszcze ma jakieś poparcie świadczy o miałkości i mydłkowatości tego społeczeństwa. Żyjemy w kraju w którym Minister Obrony jako pierwszy przygotował sobie plecak ucieczkowy. Kto tu dla kogo jest kabaretem? Tusk dla nas? Czy my dla Tuska. O to jest pytanie. Bo sprawy być, albo nie być, już nie ma. To literacki slogan. Jesteśmy już instrumentem manipulacji i to już nie jest kwestią czasu... . Już z nami mogą robić co im się podoba. Tusk z Makronem obrońcami Europy .. ha ha ha. To jest kabaret. A my w tym rekwizytami. Pytanie jaki kabaret nam jeszcze przygotuje Parlament Europejski i ku uciesze gawiedzi co ich jeszcze nawiedzi? Może prawo pierwszej nocy, by lepiej integrowały sie społeczności? ... obaczym, to z całą pewnością nie koniec tego kabaretu.
..., a głupiemu radl
10:55, 2025-05-12
Polska i Francja z "przełomowym traktatem". Chodzi o be
No i znów nas wyru...... ją tak jak za Gdańsk nie chcieli umierać vw 39. Kupimy czołgi francuskie gdzie 4 biegi są do tyłu a jeden do przodu 🤣🤣🤣🤣👌👌👌👌Rudy nas odrywa od stanów w imię IV RZESZY
PUSTY DZBAN
12:43, 2025-05-11
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz