Budowa obwodnicy Opatowa przekroczyła półmetek. Ogólne zaawansowanie prac wynosi ponad 60 procent, a samych robót ziemnych ok. 80 proc. Obwodnicą Opatowa w ciągu DK9/ S74 (11,5 km) i łącznikiem północnym DK74 do obwodnicy (3 km) pojedziemy w I połowie przyszłego roku. Koszt budowy obwodnicy i łącznika to ponad 461 mln zł. Inwestycje realizowane są w systemie projektuj i buduj.
-Wiosną br. rozpoczęły się pierwsze roboty bitumiczne. Na końcowym odcinku budowanej dwujezdniowej trasy głównej S74 w okolicach Okaliny o długości około 2 km ułożona została podbudowa asfaltowa, czyli pierwsza warstwa bitumiczna, na której układane będą jeszcze dwie warstwy nawierzchni - mówi rzecznik prasowy GDDKiA w Kielcach, Małgorzata Pawelec-Buras. Układanie podbudowy rozpoczęło się również na początkowym odcinku budowanej drogi krajowej nr 9. Ta warstwa ułożona została na dwujezdniowym fragmencie DK9 o długości ok. 600 metrów. Wykonane zostały konstrukcje ustrojów nośnych trzynastu z czternastu obiektów mostowych, w tym czterech estakad oraz konstrukcje sześciu dużych przepustów ekologicznych. Kontynuowane są prace przy zbrojeniu i betonowaniu konstrukcji nośnych mostów i wiaduktów. Na 11 obiektach betonowanie konstrukcji zostało wykonane. W sezonie letnim na obwodnicy Opatowa kontynuowane będą roboty bitumiczne, a także prace przy ustrojach nośnych mostów, wiaduktów i estakad.
Najdłuższym obiektem budowanym w ramach obwodnicy Opatowa jest 300-metrowa estakada w ciągu DK9. W maju br. zakończył się montaż 286 belek na tym obiekcie pełniącym zarazem funkcję wiaduktu, mostu nad rzeką i zintegrowanego przejścia dla zwierząt wzdłuż rzeki. Najdłuższa podpora estakady osiąga wysokość 17 metrów. Ułożone zostały także belki na podporach. W czerwcu br. zabetonowano ustrój nośny obiektu.
-Widoczne są już także konstrukcje nośne trzech wiaduktów budowanych nad łącznikiem północnym DK74 do obwodnicy Opatowa- zaznacza M. Pawelec- Buras. Na jednojezdniowej trasie kontynuowane są roboty ziemne.
Warto dodać, że w ramach inwestycji na około 12-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 9 i drogi ekspresowej S74 zaprojektowanych zostało 20 obiektów inżynierskich, w tym 14 mostów, wiaduktów i estakad oraz 6 dużych przepustów ekologicznych.
-Inwestycja zakłada budowę, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej DK9 klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości 6,5 km - mówi M. Pawelec- Buras. Obwodnica będzie biec po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 budowane są bezkolizyjne ronda. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe. Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa.
Jak podkreśla M. Pawelec –Buras, uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta. Dzięki budowie łącznika, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin oraz Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do Opatowa. Inwestycja połączy węzeł na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. W inwestycji powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz