Kiedy w Ostrowcu Świętokrzyskim żyjemy nową koncepcją obwodnicy miasta i skupiamy się nad apelami o realizację inwestycji w innym korytarzu drogowym, w najlepsze trwa procedura związana z wydaniem decyzji ZRID dla odcinka obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego Rudka – Jacentów. Można wręcz odnieść wrażenie, że nikt nie jest wstanie przerwać rozpędzonej machiny proceduralnej.
- GDDKiA realizuje zadania rządowe w oparciu o zatwierdzone przez ministra właściwego ds. transportu programy inwestycyjne, zgodnie z decyzjami administracyjnymi i przepisami dotyczącymi przygotowania i realizacji inwestycji- mówi Małgorzata Pawelec-Buras rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA. W 2022 roku Minister Infrastruktury zatwierdził Program inwestycji na wykonanie dokumentacji projektowej i wypłatę odszkodowań za nieruchomości pod drogę po uzyskaniu decyzji ZRID dla odcinka obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego Rudka – Jacentów. Tym samym GDDKiA została bezwzględnie zobowiązana do realizacji etapu inwestycji określonego w Programie inwestycyjnym czyli do ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji i uzyskanie decyzji ZRID. Wyłoniony w przetargu wykonawca, zgodnie z podpisaną umową opracował projekt budowlany i złożył do Wojewody Świętokrzyskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID w marcu br. Procedowanie wniosku pozostaje w toku. Wniosek rozpatruje Wojewoda Świętokrzyski tym samym określając przebieg procedury. GDDKiA zwróciła się do Wojewody skierowanie wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w celu dokonania ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Ponowna ocena RDOŚ przeprowadzana jest w trakcie procedowania wniosku o wydanie decyzji ZRID. W dniu 10 października 2024 r. Wojewoda Świętokrzyski wydał obwieszczenie o wszczęciu postępowania o wydanie decyzji ZRID, a dokumentacja została przekazana do RDOŚ do ponownej oceny. Zarówno na etapie ponownej oceny, jak i postępowania w sprawie wydania ZRID zainteresowane strony będą mogły w terminach określonych przez RDOŚ i UW zapoznawać się z materiałami i składać uwagi. Zgodnie z przepisami projekt budowlany każdej inwestycji drogowej jest opracowywany dla przebiegu drogi określonego w obowiązującej decyzji środowiskowej. Ponieważ przebieg obwodnicy został jednoznacznie wskazany w wydanej przez RDOŚ, ostatecznej (nie było odwołań), prawomocnej i pozostającej w obrocie prawnym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z przepisami, projekt inwestycji mógł zostać opracowany wyłącznie w oparciu o tę decyzję administracyjną
Skierowanie wniosku do RDOŚ budziło nadzieję mieszkańców, że ten organ może wydać taką decyzję, która zablokuje proceduralny walec. Nic bardziej mylnego.
- Określona przepisami ponowna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko przeprowadzana przez RDOŚ stanowi obligatoryjną część procedury rozpatrywania wniosku o ZRID w przypadku większości dużych inwestycji drogowych. Obowiązek ponownej oceny zapisany jest przeważnie w decyzji środowiskowej - tak było również w przypadku obwodnicy Ostrowca. Może wystąpić o nią także inwestor. Ponowna ocena, ogólnie mówiąc, ma na celu sprawdzenie, czy dokumentacja projektowa dołączona do wniosku o ZRID jest zgodna z warunkami określonymi w decyzji środowiskowej. Czyli w decyzji środowiskowej określony zostaje przebieg trasy, a ponowna ocena przeprowadzana jest dla rozwiązań projektowych w tym przebiegu.- mówi Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowy GDDKiA .
Pytane przez nas Ministerstwo Infrastruktury co do przyszłości i charakteru obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, wskazuje na procedowany obecnie wariant Rudka – Jacentów.
zatroskany21:56, 08.12.2024
Pani Buras, rzecznik pisowskiej, o pardon, peowsko-pslowskie GDDKiA o. Kielce. Ostrowiec, pięknie kiwany przez POPiSPSL. I tak od lat.
zatroskany22:05, 08.12.2024
Czy RDOŚ w decyzji wskazał trasę dwujezdniową czy nie? Jeśli GDDKiA chce 1-jezdniową, to jest to niezgodne z decyzją środowiskową. Na co miasto powiat, g. Bodzechów czekają? Macie w ogóle jakichś prawników? I do kiedy ważna była decyzja środowiskowa? Jeśli PO-wski wojewoda wgda ZRID, to znaczy, że jest pisowcem.
zatroskany 22:04, 09.12.2024
Strasznie dużo pisiorów Was czyta. Choć oficjalnie tego się brzydzą, ale dla nich - im gorzej dla Ostrowca, tym lepiej. Ale dla kogo? Jacy to mali ludzie...
zadowolony09:37, 17.12.2024
Inwestycja jest bardzo ważna dla Ostrowca, odbarczy centrum miasta z tranzytu co jest dla mieszkańców ważniejsze na codzień niż dziwaczna koncepcja wymyślona na kolanie przez obecną ekipę. Powodzenia dla inwestycji!
Zapraszamy do naszych szkół!
Twierdzę że egzaminy wstępne do każdego rodzaju szkół ponadpodstawowych i wyższych były skuteczniejszą formą rekrutacji bo to placówka oświatowa powinna dbać o poziom przyjmowanych uczniów tak żeby kandydat realnie wykazał się swoim poziomem posiadanej wiedzy. Jako przykład podam swoją osobę - w latach 70. ukończyłem szkołę podstawową ze średnimi ocenami na świadectwie końcowym lecz na egzaminie wstępnym do technikum uzyskałem o niebo lepszy wynik od moich kolegów z podstawówki którzy mieli na świadectwie same piątki i czwórki.Po pisemnej części egzaminu wstępnego byłem zwolniony z egzaminu ustnego ze względu na bardzo dobrze zdany egzamin pisemny.Trochę podobnie było po ukończeniu technikum - egzamin wstępny był dla mnie formalnością żeby dostać się na wyższe studia pomimo niewielu ocen bardzo dobrych na świadectwie maturalnym. Najważniejsza jest posiadana wiedza kandydata do szkoły a nie jego oceny na świadectwie a wykazać to mogą wyłącznie egzaminy wstępne.
nie prymus
12:05, 2025-05-19
Po pierwszej turze lepszy Trzaskowski. U nas też
Nie ma co się dziwić że wygrał. Ostrowiec był jest będzie CZERWONYM miastem z układami.
PUSTY DZBAN
09:22, 2025-05-19
Hutnicy z Celsy świętowali (dużo zdjęć)
A hutnicy na 2 zmianie
Hutas
15:32, 2025-05-17
Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa
Siema ZATROSKANY. Co tam wiesz na temat NACHODŹCÓW z IV RZESZY? Będą spać w ŁYSICY? Będziecie mieć wesoło 😂😂👌👌Dalej sprzątaj po PISIE🤔🤔😁😁😁
PUSTY DZBAN
17:29, 2025-05-16
0 0
Może jaśniej o co ci chodzi,.