Zamknij

Kameralna szkoła z dużymi sukcesami

Wiesław RogalaWiesław Rogala 09:21, 14.05.2025 Aktualizacja: 09:25, 14.05.2025 ok. 14 min. czytania
Skomentuj

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Chmielowie należy do najstarszych szkół w powiecie ostrowieckim. Szkolnictwo w Chmielowie istnieje od 1906 r. Mieści się w budynku, który nieprzerwanie funkcjonuje od 1925 r. Obecnie szkołą zarządza dyrektor Aleksandra Nowak.

-Placówka wychowała wielu wybitnych ludzi, absolwentów renomowanych uczelni, działających w Polsce i poza granicami we wszystkich dziedzinach życia –mówi pani dyrektor. Już od początku jej funkcjonowania całe życie społeczno -kulturalne wsi skupiało się właśnie tu, co trwa do dnia dzisiejszego. Podejmowane przez nauczycieli inicjatywy zawsze miały duży wpływ na życie mieszkańców i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

Aleksandra Nowak pełni funkcję Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Chmielowie od 1 września 2017 r. Jest wychowanką szkoły, tutaj mieszka i pracuje - doskonale zna charakter i potrzeby środowiska lokalnego.

-Ukończyłam studia wyższe w zakresie filologii germańskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim -mówi. Jestem nauczycielem dyplomowanym z 21-letnim stażem pracy pedagogicznej. Od początku kariery do chwili obecnej uczę języka niemieckiego. Wcześniej pracowałam w Gimnazjum Publicznym w Szewnie, gdzie pełniłam również funkcję wychowawcy. Systematycznie doskonali swoje umiejętności zawodowe i wspiera nauczycieli w dążeniach do tego, by szkoła w Chmielowie wyróżniała się nowatorskim podejściem do nauczania w poszanowaniu bogatych tradycji historycznych, które sięgają 1906 r.

Jej kariera zawodowa na terenie gminy Bodzechów rozpoczęła się w 2005 roku, kiedy to wprowadzono język niemiecki jako drugi język obcy nowożytny. W tym czasie pracowała w czterech placówkach: w szkole w Chmielowie, Szwarszowicach, Miłkowie i gimnazjum w Szewnie. Pierwszy rok był trudny ze względów logistycznych, często musiała przemieszczać się z jednej szkoły do drugiej w trakcie przerw śródlekcyjnych.

W latach 2006 -2017 pracowała wyłącznie w Publicznym Gimnazjum w Szewnie. Praca w tej szkole była dla niej niezwykle ważna pod względem zawodowym, ponieważ zdobyła tam cenne doświadczenie i umiejętności, które przygotowały ją do przyszłych wyzwań zawodowych.

W gronie najstarszych

Istniejąca od 120 lat szkoła jest usytuowana z dala od zgiełku ruchliwych ulic, w malowniczej dolinie rzeki Kamiennej, na trasie przyrodniczo-historycznej ścieżki dydaktycznej z wąwozami lessowymi, gdzie można spotkać rzadko spotykane okazy fauny i flory.

-W 1924 roku mieszkańcy podjęli społeczną inicjatywę budowy budynku szkoły -mówi pani dyrektor. Rolnicy z Chmielowa przeznaczyli swoje grunta nad rzeką Kamienną dla potrzeb budowy i zobowiązali się przewieźć kamień i cegłę. Prawie wszyscy chmielowanie aktywnie włączyli się w budowę nowej szkoły. Wiosną 1925 roku odbyło się sadzenie drzewek na nowym placu szkoły, zaś we wrześniu nowy budynek szkoły oddano do użytku. Nowa szkoła mieściła 5 sal lekcyjnych. Ponadto znajdowała się tu kancelaria i pokój pomocy naukowych. Przy szkole powstało obszerne podwórze, boisko i ogród.

W roku 1994 rozpoczęto budowę nowego skrzydła szkoły. W nowym pawilonie odbywało się nauczanie zintegrowane klas 0-III oraz znajdowała się pracownia techniczna wyposażona w komputery i sprzęt audiowizualny. W starym budynku mieściły się: pracownia biologiczno-chemiczna, matematyczno-fizyczna, geograficzno-historyczna, plastyczno-muzyczna, języka polskiego, sala gimnastyczna oraz stołówka. Tak nasza szkoła wkroczyła w kolejne stulecie.

Rok 2006 zaznaczył się wybudowaniem przy szkole Centrum Sportowo-Rekreacyjnego. Projekt ten zbliżył wieś do miana miejscowości atrakcyjnej turystycznie, gdzie obok ścieżek krajoznawczych, zabytków i innych walorów posiadać będzie zaplecze sportowo rekreacyjne. Centrum zostało oddane do użytku 2 września.9 listopada 2006 r. Szkole Podstawowej w Chmielowie zostało nadane imię Jana Brzechwy. Wraz z nadaniem imienia szkoła otrzymała sztandar. W 2022 r. szkoła przeszła gruntowną modernizację istniejącej instalacji elektrycznej i oświetleniowej oraz zamontowano pompy ciepła.

-Obecnie w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Chmielowie uczy się 59 uczniów, a w oddziale przedszkolnym 25 dzieci –mówi dyrektor Aleksandra Nowak. W placówce pracuje 19 nauczycieli, 5 pracowników obsługi i 1 pracownik administracji. Zajęcia w szkole odbywają się jednozmianowo. W bieżącym roku szkolnym na prośbę rodziców wydłużono czas pracy oddziału przedszkolnego, który jest czynny w godz. 6.30-15.30.Do naszej szkoły uczęszczają dzieci z Chmielowa, Boksycki, Rudki i Ostrowca Św. Dowożone są autobusem szkolnym. Koszty transportu są pokrywane przez Gminę Bodzechów. Każdy uczeń posiada osobistą szafkę szkolną.

W placówce działa stołówka, która zapewnia świeże, zdrowe posiłki dostosowane do potrzeb uczniów. W tym roku wprowadzono także podwieczorki dla dzieci, które korzystają z wydłużonego czasu pracy przedszkola. Panie kucharki aktywnie uczestniczą w prozdrowotnych inicjatywach szkoły, a uczniowie mają możliwość przygotowywania zdrowych śniadań, pieczenia pierników bożonarodzeniowych i pizzy. Dzięki udziałowi szkoły w Programie dla szkół, realizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, uczniowie klas I-V regularnie otrzymują porcje owocowo-warzywne oraz mleczne.

W 2024 r. w ramach programu Posiłek w szkole i w domu wykonano usługi remontowo-adaptacyjne w stołówce. W ramach tych działań zamontowano drzwi z oknem podawczym oraz okno podawcze z parapetem. Dodatkowo, kuchnia szkolna została wyposażona w nowoczesny sprzęt gastronomiczny. Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wyniósł 84.000 zł. W szkole realizowane są programy promujące zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną.

Dla uczniów, którzy potrzebują opieki ze względu na czas pracy rodziców/opiekunów lub ze względu na organizację dowozu do szkoły, oferujemy zajęcia świetlicowe. W świetlicy dzieci otrzymują wsparcie w odrabianiu prac domowych i mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań. Ponadto, realizowana jest innowacja pedagogiczna „Wielka sztuka w małej sali”, która odpowiada na potrzebę twórczej aktywności dzieci. Prace plastyczne wykonane przez dzieci różnymi technikami są prezentowane na szkolnym korytarzu oraz na naszym profilu na Facebooku.

Bogata oferta

Szkoła oferuje dodatkowe godziny języków obcych. W klasach młodszych uczniowie mają 4 godziny języka angielskiego tygodniowo, a więc o dwie godziny więcej niż jest to w ramowym planie nauczania.

-Od klasy czwartej wprowadzamy drugi język obcy- język niemiecki, w wymiarze 2 godzin tygodniowo –mówi dyrektor Aleksandra Nowak. Proponujemy również dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, takie jak zajęcia multisportowe z elementami gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Dzieci mogą również uczestniczyć w zajęciach tanecznych, podczas których nasz zespół „Czupa Czups” przygotowuje różnorodne układy taneczne. Ponadto, uczniowie klas drugiej i trzeciej od wielu lat korzystają z darmowych zajęć na Pływalni „Rawszczyzna” w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Szkoła zapewnia wsparcie dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez organizację zajęć rewalidacyjnych, logopedycznych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. Ponadto uczniowie i rodzice mają dostęp do pedagoga, pedagoga specjalnego oraz psychologa szkolnego.

W szkole realizowane są różnorodne projekty i programy, które wzbogacają ofertę edukacyjną o dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Te inicjatywy stanowią również ogromne wsparcie dla bazy dydaktycznej szkoły.

W obecnym roku szkolnym dzieci z oddziału przedszkolnego miały okazję uczestniczyć w lekcjach tańca ludowego. Zajęcia te zostały zorganizowane w ramach Projektu „Przedszkolak w świecie tradycji regionalnej”, który jest częścią Programu MEN „Kto Ty jesteś? – Polak mały”.

W ostatnich latach realizowano cały szereg programów: Każdy chwat z komputerem za pan brat! Wsparcie rozwoju edukacyjnego uczniów i nauczycieli z gminy Bodzechów; Program „Shuttle Time”; Świętokrzyski Program Wspierania Aktywności Fizycznej „Dziecięca piłka ręczna”- IV edycja; Kompetencje kluczowe to umiejętności nowe! Wsparcie rozwoju edukacyjnego dzieci z Gminy Bodzechów; PrograMUjemy kielecki, które wzbogaciły ofertę szkoły o zajęcia dodatkowe wyrównujące szanse edukacyjne i rozwijające logiczne myślenie, umiejętności językowe oraz zainteresowania uczniów. Były to zajęcia z badmintona, piłki ręcznej, informatyki, języka angielskiego i niemieckiego, matematyczno-szachowe oraz programowania.

Placówka dwukrotnie uczestniczyła w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Dzięki temu biblioteka została wzbogacona o nowe książki, przeznaczone dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Ponadto realizowane były programy Aktywna Tablica, Laboratoria Przyszłości, Poznaj Polskę. Warto wymienić też udział w zadaniu 1% rezerwy oświatowej na wyposażenie pracowni fizycznej, chemicznej, matematycznej i przyrodniczej. Dzięki udziałowi w projektach pozyskaliśmy monitory, tablice interaktywne, roboty Photon, długopisy 3D, laptopy, wizualizer, drukarkę 3D, klocki Corbo i LEGO® Education, programy multimedialne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Obecnie każda sala wyposażona jest w tablicę lub monitor interaktywny. Jest też sala językowa z modułem obsługującym pracownię Mentor.

W szkole podejmowane są działania wychowawczo-profilaktyczne, które wynikają z corocznej diagnozy potrzeb uczniów i rodziców oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa.

W bieżącym roku szkolnym realizowany jest program "Godzina dla Młodych Głów" zainicjowany przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej, który skupia się na profilaktyce zdrowia psychicznego. W każdej klasie odbywają się zajęcia zgodnie z otrzymanym scenariuszem, poruszające tematy emocji, potrzeb uczniów, relacji online i offline, bezpieczeństwa w sieci, krytycznego myślenia oraz aktywności fizycznej.

Dodatkowo starsze klasy przystąpiły do programu Fundacji Uniwersytet Dzieci "Ja w świecie emocji" oraz "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?" Młodsze dzieci realizują międzynarodowy program "Przyjaciele Zippiego", promujący zdrowie psychiczne dzieci w wieku 5-8 lat.

Uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych "Stres okiełznany. Hakowanie umysłu" prowadzonych przez p. Jana Hebę, gdzie ćwiczyli umiejętności odkrywania siebie, kontroli woli oraz radzenia sobie z wewnętrznym chaosem.

W ostatnich latach zrealizowane zostały ważne programy promujące zdrowie psychiczne i profilaktykę zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, takie jak" Szkoła Pozytywnego Myślenia", program wspierający zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, dzięki któremu szkoła otrzymała certyfikat "Szkoła Pozytywnego Myślenia"; "Re@lnie Odpowiedzialni", program przeciwdziałający e-uzależnieniom i wspierający zdrowie psychiczne dzieci; "Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU", kampania profilaktyczno-edukacyjna skierowana do uczniów klas IV-VIII, ich rodziców i nauczycieli, mająca na celu przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, antyspołecznym i przestępczym; "Emp@tyczna Klasa", projekt rozwijający umiejętności empatii i reagowania na emocje innych osób, promujący lojalność, współpracę i pomoc.

Obecnie szkoła realizuje również projekty i programy, które wykraczają poza tematykę zdrowia psychicznego.

Uczniowie czynnie biorą udział w części artystycznej podczas festynów plenerowych organizowanych przez władze samorządowe oraz w organizowanych w szkole imprezach środowiskowych: Dzień Babci i Dziadka (styczeń); Dzień Kobiet (marzec); Święto Rodziny (czerwiec). Ponadto, rokrocznie wystawiają jasełka w kościele parafialnym.

Kompleks rekreacyjno –sportowy jest dostępny dla wszystkich okolicznych mieszkańców. W skład kompleksu wchodzi altana z miejscem do odpoczynku i grillowania. Malownicza okolica z trasami wycieczkowymi i rowerowymi sprzyja organizacji wypoczynku. W szkole można otrzymać przewodnik turystyczny „Wycieczki przyrodniczo-historyczne po okolicach Chmielowa”.

Sukcesy uczniów

Szkoła może pochwalić się wieloma sukcesami uczniów w różnych konkursach wiedzy, plastycznych oraz zawodach sportowych o różnym zasięgu. Oto niektóre z nich:2024/2025: Adam Nowak zdobył III miejsce, a Maja Lewandowska otrzymała wyróżnienie w XX Jubileuszowym Przeglądzie Pieśni Patriotycznych i Legionowych w Ostrowcu Św.; 2023/2024 uczniowie Adam Nowak, Jan Kosiak, Maja Lewandowska najlepsi w powiecie ostrowieckim w walce o Puchar Rowerowej Stolicy Polski- opis akcji poniżej; 2023/2024: Izabela Wilczak została finalistką VI Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego dla uczniów szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego; 2023/2024: Zofia Nieckarz zdobyła tytuł laureatki XI Ogólnopolskiego Dyktanda Niepodległościowego „Po polsku o historii” w Kielcach; 2022/2023: Oskar Bar był finalistą IV Wojewódzkiego Konkursu z Fizyki dla uczniów szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego; 2021/2022: Jakub Żelazowski zdobył tytuł laureata, a Adam Pożoga tytuł finalisty III Wojewódzkiego Konkursu z Fizyki dla uczniów szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego; 2021/2022: Laura Kućmaja zajęła 3. miejsce w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym organizowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Odpoczywaj na wsi”.

W szkole kwitnie duch sportowej rywalizacji. Uczniowie wzięli udział w ogólnopolskiej akcji, w której trofeum jest Puchar Rowerowej Stolicy Polski. Konkurs polega na rywalizacji rowerowej z wykorzystaniem specjalnej aplikacji mobilnej stworzonej na potrzeby projektu. Rywalizacja trwała przez cały czerwiec. Przemierzając szlaki rowerowe naszego regionu, uczniowie z Chmielowa przejechali 3.152 kilometry co pozwoliło im zdobyć I miejsce w kategorii szkół podstawowych powiatu ostrowieckiego.

Podczas gali rozstrzygnięcia konkursu w ostrowieckim OBK, uczniowie zostali uhonorowani przez organizatorów bonem o wartości 500 zł, który przeznaczyli na zakup sprzętu sportowego dla swojej szkoły. Nagrody pieniężne indywidualne otrzymali: Adam Nowak – 1.000 zł za I miejsce (437,36 km), Jan Kosiak - 500 zł za II miejsce (259,44 km) i Maja Lewandowska - 300 zł za III miejsce (255,46 km).

Szkoła może poszczycić się mianem Świętokrzyskiej Szkoły Teatru. Certyfikat został przyznany w 2022 r. Szkolny teatr działa tutaj od blisko 20 lat. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, przedszkola i przedmiotów humanistycznych w starszych klasach stosują w nauczaniu metody zaczerpnięte z pedagogiki teatru. Do tego częste wyjazdy na przedstawienia i lekcje teatralne, przynoszą efekty – dzieci odnoszą sukcesy na scenie, są wrażliwe na sztukę, przełamują nieśmiałość, uczą się żywego słowa.

-Współpracujemy ze Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli przy okazji kilkuletniego udziału w projekcie „Teatr Działa! Dzieci na scenie” –mówi pani dyrektor. Współpracujemy też z Wojewódzkim Domem Kultury w Kielcach przy okazji udziału w kolejnych edycjach Świętokrzyskiego Przeglądu Teatrów Szkolnych – na scenie WDK nasza grupa teatralna PARK 2 odnosi największe sukcesy. I miejsce na Świętokrzyskim Przeglądzie Teatrów Szkolnych zdobyła sztuka „Iskierka odwagi” (2022 r), w kolejnych latach wyróżnione zostały sztuki: „Chłopiec zaklęty w bursztynie” (2023 r.) i „Cena popularności” (2024 r.).Współpracujemy z Teatrem Kubuś w Kielcach, przy okazji. udziału w Wojewódzkim Przeglądzie Małych Form Teatralnych, gdzie grupa teatralna PARK 1 zdobyła III miejsce, a uczennica Zuzanna Kuć maja tytuł Najlepszej Aktorki.

Szkoła wdraża nowoczesne technologie i rozwiązania, aby zapewnić jak najwyższą jakość edukacji i zarządzania. Dzięki elektronicznemu dziennikowi Librus, zarówno uczniowie, jak i rodzice mają łatwy dostęp do informacji o ocenach, frekwencji i zadaniach domowych. Program e-Plan lekcji ułatwia tworzenie planów zajęć, a Elektroniczna Skrzynka Podawcza oraz system e-Doręczeń umożliwiają sprawne zarządzanie dokumentami i korespondencją.

Inicjatywa wprowadzenia m-Legitymacji została zrealizowana jeszcze przed wprowadzeniem takiego obowiązku, co świadczy o naszym zaangażowaniu w nowoczesne podejście do edukacji. Nasza szkoła jest także członkiem Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, co zapewnia dostęp do Internetu w całym budynku szkoły. Nauczyciele korzystają z kont na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej oraz służbowej poczty elektronicznej, co ułatwia komunikację i współpracę.

Uczniowie mają dostęp do elektronicznych wersji podręczników, co pozwala na łatwiejsze korzystanie z materiałów dydaktycznych. Wdrożyliśmy również MS Office 365, co umożliwia sprawną pracę nad dokumentami i projektami.

W szkole aktywnie działa Szkolne Koło Wolontariatu, które organizuje różnorodne akcje pomocowe. Oto niektóre z nich: Zbiórka darów dla powodzian; Organizacja kiermaszu charytatywnego w ramach akcji: „Przygarnij pluszaka dla chorego dzieciaka” – opis akcji: Uczniowie przynosili do szkoły swoje maskotki i kupowali maskotki przynoszone przez kolegów i koleżanki. Wszystkie zebrane pieniądze trafiły poprzez Fundację Bo w nas jest moc do dzieci ze szpitala onkologicznego w Kielcach; Zbiórka elektrośmieci, makulatury, plastikowych nakrętek, zużytych baterii, telefonów komórkowych oraz używanych okularów w ramach akcji "Okuliści dla Afryki"; "Paka dla zwierzaka" – zbiórka na rzecz schroniska w Janiku; "Góra Grosza" – zbiórka monet dla dzieci w domach dziecka oraz rodzinach zastępczych; Organizacja corocznych kiermaszów wielkanocnych i bożonarodzeniowych, z których dochód przeznaczany jest na pomoc potrzebującym; "Pomaganie za grosze" – zbiórka grosików na rzecz podopiecznych Fundacji Bo w Nas jest Moc; "Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci" – akcja ekologiczna; "Pomaganie przez licytowanie" – akcja charytatywna polegająca na licytacji przedmiotów, z których dochód przeznaczony jest na cele dobroczynne.

Szkoła pielęgnuje szkolne, regionalne i narodowe tradycje poprzez organizację uroczystości rocznicowych oraz świąt państwowych.

Nauczyciele doskonalą się zawodowo

Ostatnio uczestniczyli w szkoleniu zorganizowanym przez ŚCDN w Kielcach na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji. Nawiązali również współpracę z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która zaowocowała przeszkoleniem dwóch nauczycielek w ramach Programu Edukacyjnego Ratujemy i Uczymy Ratować. Panie opanowały praktyczne umiejętności pozwalające na prowadzenie zajęć z pierwszej pomocy przedmedycznej, natomiast szkoła pozyskała fantomy oraz tekturowe atrapy telefonów komórkowych, które są wykorzystywane podczas lekcji.

W roku szkolnym 2021/2022 ośmiu nauczycieli ukończyło współfinansowany ze środków Unii Europejskiej projekt Lekcja: Enter!, w ramach którego prowadzone były bezpłatne szkolenia. Nauczyciele dowiadywali się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji, by bardziej angażowały uczniów, rozwijały w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczyły pracy w zespole. Nauczyciele poznawali sposoby wykorzystywania na lekcji ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Nauczyciele stosują nowatorskie rozwiązania programowe. Świadczy o tym fakt, że w bieżącym roku szkolnym jest realizowanych 7 innowacji pedagogicznych na lekcjach: plastyki - Kolorowy świat młodego artysty, wychowania fizycznego -Muzyka, taniec, zabawa, edukacji wczesnoszkolnej-Poznawanie przyrody przez obserwacje i doświadczenia, historii-Multimedialne Podróże w Czasie, języka angielskiego-Wirtualny escaperoom, w świetlicy szkolnej- Wielka sztuka w małej sali w bibliotece.- Czytaj książki, będziesz wielki.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Po pierwszej turze lepszy Trzaskowski. U nas też

Ludzie co wy robicie. Żarty sobie robicie z tym Trzas...a potem będzie płacz.

Porażka

14:53, 2025-05-19

Zapraszamy do naszych szkół!

Twierdzę że egzaminy wstępne do każdego rodzaju szkół ponadpodstawowych i wyższych były skuteczniejszą formą rekrutacji bo to placówka oświatowa powinna dbać o poziom przyjmowanych uczniów tak żeby kandydat realnie wykazał się swoim poziomem posiadanej wiedzy. Jako przykład podam swoją osobę - w latach 70. ukończyłem szkołę podstawową ze średnimi ocenami na świadectwie końcowym lecz na egzaminie wstępnym do technikum uzyskałem o niebo lepszy wynik od moich kolegów z podstawówki którzy mieli na świadectwie same piątki i czwórki.Po pisemnej części egzaminu wstępnego byłem zwolniony z egzaminu ustnego ze względu na bardzo dobrze zdany egzamin pisemny.Trochę podobnie było po ukończeniu technikum - egzamin wstępny był dla mnie formalnością żeby dostać się na wyższe studia pomimo niewielu ocen bardzo dobrych na świadectwie maturalnym. Najważniejsza jest posiadana wiedza kandydata do szkoły a nie jego oceny na świadectwie a wykazać to mogą wyłącznie egzaminy wstępne.

nie prymus

12:05, 2025-05-19

Po pierwszej turze lepszy Trzaskowski. U nas też

Nie ma co się dziwić że wygrał. Ostrowiec był jest będzie CZERWONYM miastem z układami.

PUSTY DZBAN

09:22, 2025-05-19

Hutnicy z Celsy świętowali (dużo zdjęć)

A hutnicy na 2 zmianie

Hutas

15:32, 2025-05-17

0%