Początek metamorfozy MPK

Nowe wiaty przystankowe, montowane obecnie na terenie miasta, są pierwszym elementem realizacji przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Najważniejszymi jego częściami będzie nowa baza komunikacji miejskiej zlokalizowana przy ulicy Samsonowicza, ale także zakup nowoczesnych, ekologicznych autobusów. Całe zadanie ma kosztować 25.296.060,70 zł, zaś dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wyniesie 17.248.598,32 zł, co stanowi 85 % kosztów kwalifikowanych.
– Na tę chwilę wyłoniliśmy wykonawcę wiat przystankowych- mówi wiceprezydent Dominik Smoliński. Jesteśmy również w trakcie opracowania programu funkcjonalno- użytkowego, dotyczącego bazy i zajezdni dla operatora transportu miejskiego. Za nami spotkania z wykonawcą dokumentacji, a także podmiotami, które będą ją uzgadniać. Ostatnio skupialiśmy się nad rozwiązaniami drogowymi dojazdu do bazy, a szczególnie skrzyżowaniem ulic 11 Listopada i Samsonowicza, wraz z buspasami dla autobusów.
Program ma być gotowy do końca pierwszego kwartału, a następnie w dłużej perspektywie będziemy ogłaszać postępowania publiczne w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W ramach oddzielnego postępowania przetargowego ma zostać zrealizowany zakup nowych autobusów oraz wdrożenie zintegrowanej karty miejskiej.
– Nasza spółka przygotowuje się organizacyjnie do realizacji tego zadania. To dla nas olbrzymie wyzwanie – przyznaje prezes zarządu MPK, Jarosław Kateusz. Spełnienie wszelkich wymogów, zgromadzenie odpowiedniej dokumentacji w początkowym okresie zagwarantuje płynną realizacje kolejnych etapów zadania. Sam projekt został tak skonstruowany, aby obok bazy ze stacją obsługi i warsztatami wraz z wyposażeniem, budynkiem administracyjno – dworcowym i myjnią, czy nowymi autobusami, udało się zrealizować rozwiązania drogowe potrzebne dla naszego miasta.
– Mieszkańców najbardziej interesuje, kiedy na ulicach pojawią się nowe autobusy, stąd przez dwa tygodnie testujemy kolejną propozycję i czekamy na opinie od pasażerów- przyznaje Stanisław Choinka, dyrektor ds. technicznych MPK. Po samochodzie marki Iveco, teraz można zapoznać się z komfortem jazdy w 9,5 metrowym, trzydrzwiowym autobusem do komunikacji miejskiej firmy Anadolu Isuzu. Ma on 19 miejsc siedzących i 52 stojące. To produkt z 2018 roku spełniający wymogi normy EURO 6. To pojazd, który świetnie sprawdza się poruszając się w wąskich uliczkach, a także w obszarach miejskich o mniejszym zaludnieniu.
Przypomnijmy, że celem realizowanego projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim” jest ograniczenie emisji pyłów i substancji szkodliwych do atmosfery poprzez realizację kompleksowego i zintegrowanego projektu przyczyniającego się do poprawy funkcjonowania systemu komunikacji miejskiej i wsparcia zrównoważonej mobilności miejskiej oraz służącej jej infrastruktury.

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Początek metamorfozy MPK

  • 23 stycznia 2019 at 10:24
    Permalink

    prywatni przewoznicy korzystaja z zatoczek, wiat
    Czy płaca wobec tego do miasta oplate ?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *