Nie dla nas program 100 obwodnic. Możemy tylko pozazdrościć Starachowicom. Za trzy lata połączą się z Europą

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Wąchocka w ciągu drogi krajowej nr 42.
Materiały przetargowe zostały przesłane do Dziennika Unii Europejskiej. Dwujezdniowa obwodnica Wąchocka będzie mieć 11,7 km długości. Zostanie poprowadzona nowym śladem od granicy Skarżyska- Kamiennej do granicy Starachowic, omijając miejscowość Parszów po stronie północnej i Wąchock po stronie południowej. Nowy korytarz transportowy połączy Starachowice z drogą ekspresową S7 w Skarżysku -Kamiennej.
Obwodnica Wąchocka oraz mała obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego będą powstawały w podobnym czasie. Mieszkańcy powiatu starachowickiego czekali na tę inwestycję 12 lat, zaś mieszkańcy naszego miasta na finalizację wewnętrznego ciągu obwodnicowego czekają blisko 20 lat. Warto zwrócić uwagę, że gdyby gmina nie zbudowała tzw. IV etapu Zagłoby, mała obwodnica w ogóle nie powstałaby. Nie można porównywać znaczenia tych dwóch inwestycji. Mała obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 będzie drogą jednojezdaniową, wyprowadzającą ruch pojazdów ciężkich z dolnej części miasta.
Natomiast dwujezdniowa obwodnica Wąchocka w ciągu drogi krajowej nr 42 połączy powiat starachowicki z siecią autostrad i dróg ekspresowych w Polsce i Europie.
Nie dla nas program 100 obwodnic
Budowa obwodnicy Wąchocka realizowana będzie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W ramach tego samego programu powstanie również dwujezdniowa obwodnica Starachowic omijająca miasto od strony północno-zachodniej. Duża obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego nie miała tyle szczęścia do decyzji politycznych, jak w przypadku naszych sąsiadów. Mimo, iż planowana droga spełnia wszystkie kryteria wspomnianego programu 100 obwodnic, inwestycja znalazła się na liście rezerwowej rządowego programu (w ramach 53 inwestycji). Wobec olbrzymiej skali inwestycji związanych z budową czy modernizacją dróg krajowych w Polsce jest to decyzja niezrozumiała.
Duża obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego to szansa na skok cywilizacyjny miasta
Planowana budowa dwujezdniowej drogi nr 42 i nr 9 na odcinku Brody – Opatów wraz z obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego ma liczyć 27 km. Trasa ma rozpocząć swój przebieg od granicy gmin Brody i Kunów, gdzie połączyłaby się z wkrótce budowaną obwodnicą Wąchocka i Starachowic. Następnie korytarz transportowy przejdzie nowym obwodnicowym przebiegiem poprzez miejscowości Chmielów, Świrna, Szewna, ominie od strony zachodniej Ostrowiec Świętokrzyski, by w efekcie połączyć się z nowo projektowaną obwodnicą Opatowa w ciągu planowanej drogi ekspresowej S74.

Print Friendly, PDF & Email

3 thoughts on “Nie dla nas program 100 obwodnic. Możemy tylko pozazdrościć Starachowicom. Za trzy lata połączą się z Europą

  • 23 czerwca 2020 at 09:49
    Permalink

    Warto dodać że duża obwodnica ma pełną dokumentację wraz z decyzją środowiskowa co oznacza że można już ogłosić przetarg tak jak do obwodnicy Wąchocka. Brakuje pieniędzy, a właściwie decyzji polityków…. Niestety dokumentacja dla dużej obwodnicy niedługo przedawni się i cała procedura będzie musiała zostać powtórzona chyba, że projekt w ogóle zostanie porzucony? Grube miliony na tą inwestycje zostały już wydane czyli wyrzucone w błoto

    Reply
  • 23 czerwca 2020 at 11:39
    Permalink

    jeśli nie odsunie się obecnie rządzących od władzy to za kilka lat Starachowice staną się najważniejszym miastem w województwie a Ostrowiec będzie traktowany na równi z Tarłowem czy Waśniowem ; co to znaczy gdzie mieszkała mamunia pewnego posła

    Reply
  • 24 czerwca 2020 at 16:51
    Permalink

    Starachowice maja samorzad co sie zowie Ostrowiec zostal w boksie od 2000 roku i nie manipuluj tu rzadami. Miasto umiera juz od 20 lat.Ludzie z Ostrowca jezdza do pracy w Starachowicach

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *