Gospodarujmy odpadami z aplikacją BLISKO

Od początku roku mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego mogą bezpłatnie pobrać dedykowaną dla nich aplikację mobilną, dotyczącą gospodarki odpadami.
Jest to kolejny element cyfryzacji i usprawnienia funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w Ostrowcu Świętokrzyskim wprowadzany przez Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
– Dziś niemal każdy korzysta ze smartfonu lub innego urządzenia mobilnego, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie wspólnie z firmą AMM System z Wrocławia aplikacji mobilnej ,dotyczącej gospodarki odpadami dla mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego- mówi Mariusz Kałuża, kierownik referatu gospodarki komunalnej Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Aplikację BLISKO można bezpłatnie pobrać na swoje urządzenia z Google Play lub App Store. Po jej pobraniu i wybraniu miejscowości Ostrowiec Świętokrzyski oraz adresu naszej nieruchomości uzyskamy spersonalizowany dostęp m.in. do harmonogramu odbioru odpadów, konkretnie dla własnej nieruchomości. Aplikacja będzie nam również dzień wcześniej wysyłać przypomnienia o odbiorze odpadów. W naszej ocenie to duże udogodnienie dla mieszkańców, zwłaszcza domów jednorodzinnych.
Za pomocą aplikacji mieszkańcy mogą się również kontaktować z Urzędem Miasta i w prosty oraz szybki sposób zgłaszać np. dzikie wysypisko odpadów, nieodebranie odpadów z nieruchomości czy inne zgłoszenia. Aplikacja to również podręczna baza wiedzy o odpadach. Znajduje się w niej wyszukiwarka odpadów, w której bardzo szybko sprawdzimy do którego pojemnika wrzucić odpad w przypadku wątpliwości, ale jest tam również mapa punktów zbiórki odpadów tzw. nietypowych, która zintegrowana jest z nawigacją. Mapa systematycznie jest rozbudowywana o kolejne punkty.
– Zachęcamy wszystkich mieszkańców do pobrania aplikacji i korzystania z niej- słyszymy w ostrowieckim Urzędzie Miasta. Aplikacja jest również doskonałym narzędziem do szybkiej komunikacji urzędu z mieszkańcami.
Dzięki niej będziemy mogli w czasie rzeczywistym informować mieszkańców np. o zmianie harmonogramu odbioru odpadów czy innych zdarzeniach. Aplikacja ta również zintegrowana jest z aplikacją mobilną, w którą wyposażeni zostali od stycznia pracownicy Urzędu Miasta, a dedykowaną do kontroli systemu gospodarki komunalnej. Na przykład, gdy pracownicy podczas kontroli właściwej segregacji odpadów stwierdzą jakieś nieprawidłowości lub czego byśmy sobie życzyli stwierdzą, że odpady są w sposób poprawny segregowane, mieszkaniec dostanie powiadomienie o fakcie przeprowadzenia kontroli i jej wynikach.
Uruchomione od stycznia aplikacje są kolejnym elementem wykorzystania cyfryzacji w procesie usprawniania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Ostrowcu Świętokrzyskim. Przypomnijmy, że od grudnia ubiegłego roku pracownicy Urzędu Miasta wykorzystują aplikację wykrywającą rozbieżności w ilości osób zgłoszonych w deklaracjach o wysokości opłat za gospodarowanie opłatami, a faktycznie zamieszkujących na nieruchomości.
– Po blisko miesiącu pracy z aplikacją możemy mówić już o wymiernych efektach- mówi kierownik Mariusz Kałuża. Opracowany algorytm spełnił swoją rolę. Do mieszkańców w tym okresie zostało wysłane już blisko 200 wezwań, a kolejne kilkadziesiąt jest już przygotowane. W oparciu o wysłane wezwania, wpłynęły już deklaracje zwiększające liczbę zgłoszonych osób o blisko 150. Rekordziści złożyli deklaracje wsteczne nawet od 2015 roku. Będziemy w dalszym ciągu z dużą intensywnością weryfikować liczbę osób zamieszkujących na nieruchomościach, również w zabudowie wielorodzinnej, gdzie część mieszkań jest wynajmowanych, a najemcy nie są zgłaszani u zarządców. 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *