Wojewoda zezwolił na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
Małgorzata Pawelec ?Buras, Główny Specjalista Pion Dyrektora Oddziału Stanowisko ds. komunikacji Oddziału Kieleckiego GDDJiA podała, że Wojewoda Świętokrzyski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Inwestycja jest realizowana od ubiegłego roku w systemie ?Projektuj i buduj? w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
-Umowę na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 podpisaliśmy w lipcu 2020 roku -mówi. Inwestycję realizuje wyłonione w przetargu konsorcjum firm Fabe Polska – lider i SP Sine Midas Stroy za 52,9 mln złotych. Wykonawca ma 36 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie drogi z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Prace projektowe przebiegły zgodnie z harmonogramem.
O dokończenie tzw. małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego zabiegali samorządowcy oraz parlamentarzyści rożnych opcji od wielu lat. Ostatnio czynili to poseł Andrzej Kryj, senatora Jarosław Rusiecki oraz Agata Wojtyszek.
-Dobre wieści zaczęły się 7 lipca 2020 r., kiedy to została podpisana umowa na ostatni V etap tzw. małej obwodnicy ?mówi poseł Agata Wojtyszek. Od tego momentu mieszkańcy Ostrowca wielokrotnie zadawali mi pytania, kiedy wreszcie rozpoczną się roboty drogowe. Tymczasem procedury budowy drogi w systemie Zaprojektuj i buduj mają swoje prawa i wymagają czasu. Dziś mamy już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która otwiera drogę do rozpoczęcia procedury przekazania nieruchomości pod nową drogę, a w konsekwencji do rozpoczęcia robót budowlanych. Myślę, że niebawem będziemy świadkami tego właśnie wydarzenia.
W ramach zadania wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości około 2,7 km. Pobiegnie ona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.
Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także zminimalizuje niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg drogi krajowej nr 9.
To jest sukces?!
Budowa niewiele ponad dwukilometrowego odcinka przez tyle lat to jest sukces?
Czy „mała obwodnica” to sukces Ostrowca i korzyść kiedy w innych częściach kraju buduje się autostrady, ekspresówki, porządną infrastrukturę dla poprawy i upłynnienia ruchu oraz dla rozkręcenia lokalnej gospodarki?
Smutne to, że zadowalamy się nawet nie ogryzkiem, a suchą kością rzuconą z pańskiego stołu. Szkoda, że niektóre samorządy marzą i rozmawiają o np trasie S9 która nigdy nie byla brana pod uwagę w kręgach rządowych i ba naszym ostrowieckim podwórku również.
Inni mają chęci i infrastrukturę (lub beda ja mieli w bliższej przyszłości) by się rozwijać. My mamy ledwo chęci, choc i to może za dużo powiedziane.
ależ wielką łaskę uczyniono Ostrowcowi – czekam na ogromne chwalenie się pisowskich lokalnych parlamentarzystów we wszystkich mediach
Niech ktoś pomyśli o rozjeździe w Gozdzielinie tam przydałby się wiadukt tak aby samochody jadące tą tak zwaną małą obwodnicą przy skręcie w lewo nie musiały czekać i przepuszczać samochodów samochodów jadących od celsa huta Ostrowiec.