Kolejni naiwni internauci stracili kasę

W dniu 10 sierpnia 2023 r. 28-latek poinformował  policjantów, że nieznany sprawca włamał się na jego konto portalu społecznościowego, a następnie za pomocą popularnego internetowego komunikatora rozesłał wiadomości do jego znajomych. W trakcie korespondencji oszust poprosił o pilne wygenerowanie kodu BLIK na zapłatę zamówionej paczki. Jak się okazało 6 znajomych ostrowczanina dało się nabrać cyberprzestępcy i udostępnili mu wygenerowane kody. Przez swą głupotę stracili 2.800 złotych.

-Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy: stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia np. SMS) –apeluje podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Trzeba potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze. Należy sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie). Należy także chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *