Chciała zapłacić 1.20, a straciła ponad 1.200 złotych
40–letnia mieszkanka gminy Lipnik poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustwa.
-Kobieta otrzymała sms-a z informacją, że musi uregulować niedopłatę za zamówioną przesyłkę w kwocie 1.20 zł –mówi aspirant Katarzyna Czesna –wójcik, oficer prasowy KPP w Opatowie. Ponieważ faktycznie dokonała zamówienia w sklepie internetowym, sms nie wzbudził u niej żadnych podejrzeń. W wiadomości tekstowej znajdował się link do płatności, jaką miała dokonać. Po kliknięciu w ten link postępowała zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie, w wyniku czego zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, gdzie potwierdziła operację. Po pewnym czasie zorientowała się, że z jej konta dwukrotnie wypłacone zostały pieniądze w kwocie ponad 1.200 zł. Zaraz skontaktowała się infolinią swojego banku, gdzie zablokowała możliwość wypłaty kolejnych środków z konta.
Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i ostrożność podczas przeprowadzania operacji bankowych. Oszuści nie odpuszczają wykorzystując nieuwagę swoich ofiar.