Tożsamość wizualna ostrowieckich placówek kulturalnych

Ostrowiecki Browar Kultury oficjalnie zaprezentował swój logotyp. Przygotowany przez „Proszki” Studio Graficzne system tożsamości wizualnej dotyczy również jednostek kultury tam zlokalizowanych: Miejskiego Centrum Kultury, Biura Wystaw Artystycznych oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Logotyp Ostrowieckiego Browaru Kultury zaprojektowany został na bazie liter – symboli OBK, w estetyce sztuki modernistycznej, nowoczesnej, bazującej na podstawowych kształtach geometrycznych: linia, łuk i koło. Wykorzystano w nim charakterystyczny kształt okien i głównego wejścia do budynku (symboliczne zaproszenie mieszkańców do uczestnictwa w życiu edukacyjno-kulturalnym instytucji), zawiera również odwołanie do historii miejsca – browaru, warzenia piwa (kadź piwna) oraz inspiracje współczesną architekturą obiektu (rzut z góry).

Znak OBK funkcjonuje w odpowiednich wariantach kolorystycznych, przypisanych do instytucji. Kolor bazowy, to pomarańczowy (ceglasty), charakterystyczny kolor historycznej elewacji budynku – cegły i będzie wykorzystywany przez Miejskie Centrum Kultury; kolor niebieski przypisano Miejskiej Bibliotece Publicznej, a fioletowy – Biuru Wystaw Artystycznych.

-Chcę w tym miejscu podziękować wszystkim osobom z ostrowieckich instytucji kultury zaangażowanych w sam proces powstawania systemu tożsamości wizualnej Ostrowieckiego Browaru Kultury i zlokalizowanych tu jednostek- mówił Rafał Proszek z „Proszki” Studio Graficzne. To nie jest tak, że coś wykonaliśmy bez konsultacji z artystycznym środowiskiem.

–  Musimy się chwalić tym co najlepsze, musimy naszym mieszkańcom i naszym gościom pokazywać, że mamy w Ostrowcu Świętokrzyskim obiekt mieszczący pod swoim dachem trzy instytucje kultury- mówił prezydent Jarosław Górczyński. Teraz także te instytucje znalazły się pod wspólnym logiem Ostrowieckiego Browaru Kultury, obiektu w którym skupia się wszystko, co najlepsze w kulturze.

– System tożsamości wizualnej, który dziś został oficjalnie zaprezentowany pozwoli naszym instytucjom kultury, ale także temu miejscu, jeszcze aktywniej się promować- uważa Jacek Kowalczyk, dyrektor MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jak najszybciej ruszamy z pracami nad stroną internetową, czy mediami społecznościowymi. Znaki graficzne niebawem pojawią się w samym obiekcie Ostrowieckiego Browaru Kultury, co pomoże w poruszaniu się po nim.

Nie wykluczone, że na elewacji budynku niebawem pojawi się też neon z logotypem Ostrowieckiego Browaru Kultury. Akcji promocyjnej obiektu będzie towarzyszyć hasło „Ważymy kulturę”.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *