Opakowania i pudełka z nadrukiem – kiedy je wybrać?

W świecie wszechobecnej konkurencji nie da się odnieść rynkowego sukcesu bez stosowania niekonwencjonalnych działań marketingowych. Jednym z nich jest zaprojektowanie unikalnego pudełka do wysyłki swoich produktów. Opakowanie ma istotny wpływ na wizerunek marki, dlatego nie warto lekceważyć tego tematu. Dlaczego pudełko wysyłkowe jest tak ważne? Jaki nadruk powinien się na nim znaleźć? Gdzie zamówić dobrej jakości opakowania z nadrukiem? Podpowiadamy.

 Opakowanie z nadrukiem – dlaczego warto?

W czasach, gdy sklepy internetowe wyrastają w sieci jak grzyby po deszczu, a dobre produkty można zamówić już praktycznie wszędzie, musisz zagwarantować swoim klientom perfekcyjną usługę. Istotny wpływ na ocenę całego procesu zakupowego, a nawet na ocenę samego produktu ma… pudełko. Zmieniając zwykłe, szare opakowanie na karton z nadrukiem zyskujesz własny rynkowy wyróżnik, a ponadto udowadniasz, że twoją markę cechuje dbałość o najmniejsze detale. Właśnie w ten sposób buduje się pozytywny wizerunek firmy.  Co więcej, opakowanie to jeden z najskuteczniejszych nośników reklamowych. Trafia przecież do rąk każdej osoby, która zamówiła produkty w twoim sklepie. Warto więc wykorzystać opakowanie do nawiązania relacji z klientem i umieścić na nim informacje oraz grafiki, które pozwolą przekazać więcej informacji o marce.

Jaki nadruk umieścić na opakowaniu?

Tak naprawdę na opakowaniu może znaleźć się wszystko, co tylko zechcesz: logo firmy, grafika, barwy kojarzone z marką, hasło reklamowe czy okolicznościowy napis. Specjaliści ze sklepu: https://zpapieru.pl przygotują dobrej jakości opakowania z dowolnym nadrukiem, stosując się do otrzymanych od ciebie wytycznych.  Na opakowaniu mogą znaleźć się chociażby podziękowania dla klienta albo życzenia. Napisy „Dziękujemy za zaufanie” czy też „Życzymy wszystkiego dobrego” na pewno wzbudzą pozytywne emocje. Na pudełku można umieścić także zabawną grafikę albo ciekawy cytat. Wszystko zależy od charakteru marki i stylu komunikacji z klientem. W szczególnych okresach roku warto wybierać opakowania okolicznościowe np. z grafiką walentynkową, wielkanocną czy świąteczną. Wspólne celebrowanie tego typu okazji wzmacnia więź między odbiorcą a marką.

Estetyka musi iść w parze z oryginalnością

Pudełko wysyłkowe powinno być oryginalne, tak by marka wyróżniała się na tle konkurencji. W trakcie projektowania opakowań trzeba jednak kierować się wyczuciem i umiarem. Duża liczba elementów nadrukowanych na pudełku być może przyciągnie wzrok, ale nie wzbudzi pozytywnych odczuć. Opakowanie musi trafiać w gusta odbiorców i być po prostu ładne. Nie sprawdzą się więc zbyt jaskrawe kolory, długie teksty i zbyt duża liczba elementów graficznych. Czasami mniej znaczy więcej. W tym przypadku zdecydowanie warto postawić na minimalizm.

Rodzaj opakowania ma znaczenie

Nadruk jest ważny, ale istotny jest również kształt opakowania. Zazwyczaj towary wysyłane są w tradycyjnych pudełkach klapowych, ale lepiej zdecydować się na pudełka fasonowe. Mają wiele zalet: są lekkie, wytrzymałe, zajmują niewiele miejsca w magazynie, łatwo się je składa, a przede wszystkim doskonale się prezentują. Oczywiście na tego typu opakowaniach także stosuje się wszelkiego rodzaju nadruki, dzięki czemu można jeszcze bardziej uatrakcyjnić ich design. Kartony fasonowe nadają się do wysyłki ubrań, książek, zabawek, kosmetyków, galanterii czy też sprzętów elektronicznych.

Liczy się wnętrze

Nadruk na zewnętrznej stronie opakowania to jedno, ale trzeba również pomyśleć  o tym, co powinno czekać na klienta w środku przesyłki. Najlepiej jeśli rzeczy przed włożeniem do kartonu zostaną umieszczone w torebce papierowej z logo firmy lub w specjalnym papierze pakowym z nadrukiem. Dzięki temu produkty będą prezentować się jak towar klasy premium, a ponadto zyskają dodatkowe zabezpieczenie.

Zamówienie pudełek i innego rodzaju akcesoriów z nadrukiem to idealne rozwiązanie marketingowe. Takie rzeczy są estetyczne, wzbudzają pozytywne emocje i pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, a to oznacza, że marka na pewno zostanie zapamiętana przez klientów.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *