Celsa zmienia system dojazdów do huty

W związku z aż trzema przedsięwzięciami drogowymi, realizowanymi w sąsiedztwie Celsy ?Huta Ostrowiec?, największy pracodawca w regionie podjął decyzję do wprowadzeniu rewolucyjnych zmian w systemie dojazdów do zakładu.
– Kompleksowy zakres prac remontowych będzie miał wpływ na logistykę kilkuset samochodów ciężarowych oraz kilkuset samochodów osobowych dziennie- przyznaje Szymon Czechowski, dyrektor prawny Compliance i Relacji Zewnętrznych Celsa Huta Ostrowiec. W zakresie organizacji ruchu huta jest w stałym kontakcie z inwestorami oraz wykonawcami prac, w celu zminimalizowanie zakłóceń związanych z remontem na życie miasta oraz działalność huty.


Jak mówi dyrektor Celsy, choć został zamknięty fragment ul. 11 Listopada oraz ul. Samsonowicza od ul. Bałtowskiej, na tym nie koniec, bo w dalszej kolejności zostaną wprowadzone
ograniczenia na pozostałej części ul. Samsonowicza oraz dojazdu do bramy nr 1 huty (koło budowanej zajezdni autobusowej), gdzie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
– Zamknięcie pierwszych odcinków dróg nie wpłynęło na sprawność logistyki huty oraz nie spowodowało większych zakłóceń na drogach publicznych- mówi dyrektor Szymon Czechowski.
Mając na uwadze zapowiadane zamknięcie kolejnych odcinków dojazdowych do huty, transport ciężarowy jest kierowany do huty do nowo wybudowanego wjazdu od strony ulicy Przemysłowej, a osobowy od strony Kątów Denkowskich (bramy nr 8).
Jak równocześnie przyznaje, dodatkowe ograniczenia organizacji ruchu powodują większy niż zwykle czas oczekiwania na wjazd na teren zakładu zwłaszcza samochodów ciężarowych.

– Rozumiemy, że celem inwestycji drogowych jest zwiększenie potencjału rozwoju okolic ul. Samsonowicza, jednak w krótkiej perspektywie z natury prowadzonych przez lokalny samorząd
inwestycji drogowych wynikną dodatkowe koszty działania zakładu i utrudnienia dla mieszkańców. Ze swojej strony bardzo uważnie monitorujemy sytuację, zmieniamy organizację logistyki huty oraz koordynujemy na bieżąco współpracę z samorządem i wykonawcami, żeby zminimalizować uciążliwość prowadzonych przez te podmioty prac- podsumowuje dyrektor Szymon Czechowski.
Przypomnijmy, że miasto oraz powiat ostrowiecki prowadzą równolegle trzy duże inwestycje drogowe w bezpośrednim sąsiedztwie huty. Celsa Huta Ostrowiec jest największym przedsiębiorstwem w województwie świętokrzyskim, transport surowców oraz produktów wynosi kilka milionów ton w roku. 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *