RSB Real Estate chce wybudować park handlowy w Ostrowcu Świętokrzyskim (wizualizacje)

Toruńska spółka RSB Real Estate stoi za, zapowiadanym przed kilkoma tygodniami na naszych łamach, powstaniem w Ostrowcu Świętokrzyskim parku handlowego. Obiekt miałby powstać u zbiegu ulicy Chrzanowskiego i właśnie otwartym łącznikiem z ulicą Furmańską.  Obecnie trwa zaawansowana procedura pozyskiwania pozwoleń i komercjalizacja obiektu, od której będzie zależna ostateczna kubatura.

– Firma RSB Real Estate powstała w wyniku połączenia wiedzy i doświadczenia osób zajmujących się od ponad 20 lat nieruchomościami komercyjnymi z obszaru detalicznego- mówi nam Miłosz Małkowski, Dyrektor Generalny RSB Real Estate. Nasze początki związane były ściśle z wyszukiwaniem nieruchomości i realizacją inwestycji dla najbardziej rozpoznawalnych marketów spożywczych w Polsce. Zmiany w zachowaniu konsumentów w połączeniu z odpowiednią koniunkturą gospodarczą sprawiły, że z miesiąca na miesiąc rozszerzamy swoją bazę gruntów, na których realizowane są nowe inwestycje.

Obecnie RSB Real Estate skupia się na miejscach, w których istnieje możliwość budowy parków handlowych o powierzchni przekraczającej 5.000m2 GLA.

–  Ze względu na siedzibę spółki większość z nich jest zlokalizowana na terenie Polski północnej, ale potrzeby rynku są tak duże, że został już powołany zespół specjalistów, którzy poszukują nieruchomości na terenie całego kraju. Część obiektów jest realizowana w celu tworzenia własnego portfela inwestycyjnego, jednak jesteśmy otwarci na współpracę z osobami i podmiotami, które chcą inwestować w nieruchomości komercyjne i dochód pasywny chroniąc swój kapitał przed rosnącą inflacją- dodaje dyrektor Miłosz Małkowski.

Ostrowiec Świętokrzyski jest pierwszym projektem wprowadzającym inwestycje toruńskiej spółki na teren Polski południowej.

– Nie była to decyzja przypadkowa- słyszymy w siedzibie RSB Real Estate. Jeszcze do niedawna prowadziliśmy badania rynku dla miast alternatywnych, w których mogłaby powstać inwestycja. Podstawowym czynnikiem jest potencjał nabywczy miasta zestawiony z ilością potencjalnych najemców mogących pojawić się w parku handlowym. Wskaźnik dla Ostrowca Świętokrzyskiego okazał się być najlepszym. Oprócz potencjału miasta i mieszkańców istotne jest środowisko, w którym się inwestuje. Miałem okazję spotkać się z panem prezydentem Jarosławem Górczyńskim w celu przedstawienia sposobu zagospodarowania terenu przy ul. Chrzanowskiego. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze i było niezwykle merytoryczne. Od pierwszej chwili wiedziałem, że rozmawiam nie tylko z samorządowcem, ale przede wszystkim z osobą o dużym doświadczeniu w inwestycjach, dzięki któremu miasto się rozwija. W tym miejscu nie mogę pominąć znakomitej pracy i organizacji wydziału planowania i rozwoju urzędu miasta.

Powstający park handlowy przy ulicy Chrzanowskiego według wstępnych założeń miałby obsługiwać w szczególności klientów z pobliskich osiedli:  Stawki, Ogrody, Rosochy i Patronackie. Kluczowym czynnikiem jest zrealizowana przez miasto infrastruktura w postaci chodników, ścieżek rowerowych i niedawno otwartego łącznika ulic Furmańskiej i Chrzanowskiego, który odciąży ruch z centrum kierując go przy okazji w bezpośrednie sąsiedztwo nowej inwestycji.

– Oprócz tego jesteśmy położeni przy strefie przemysłowej, w której pojawią się nowe zakłady skupiające pracowników z okolicy- mówi dyrektor Miłosz Małkowski. Sam park będzie składał się z zespołu budynków. Ma to na celu stworzenie idealnych warunków do prowadzenia działalności handlowej i drobnych usług. Realizacja kilku budynków zamiast jednego pozwoli na lepsze wpasowanie się inwestycji w przestrzeń urbanistyczną dając jednocześnie najemcom równoważne miejsca handlowe w projektowanym parku. Nie będzie tu lepszych, czy gorszych lokali. Klient będzie mógł dokonać komfortowych zakupów parkując swój samochód bezpośrednio przed lokalem, do którego zmierza. Nie musi pokonywać setek metrów korytarzy, żeby znaleźć swój sklep, przez co zakupy robi się szybciej.

Park zapewni do 238 miejsc parkingowych, co jest wartością optymalną dla gabarytów obiektu. Na tę chwilę trwają też zaawansowane rozmowy związane z komercjalizacją obiektu.

– Rozmawiamy z kilkoma sieciami spożywczymi, z których jedna będzie głównym najemcą- słyszymy. Spodziewać się można branży odzieżowej, sklepów z artykułami przemysłowymi, dekoracyjnymi dla domu, branży elektronicznej i drogeryjnej. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania. Zgłaszają się do nas sieci, które do tej pory znajdywały swoje miejsce w dużych galeriach handlowych i to w miastach większych niż Ostrowiec Świętokrzyski. Niewykluczone zatem, że oprócz obecnych marek pojawią się nowe, których jeszcze w Ostrowcu nie było. Pierwotnie zakładana powierzchnia 6.000m2 musi być poddana korekcie. Według uzyskanych do tej pory decyzji jesteśmy w stanie zrealizować obiekt o powierzchni przekraczającej 10.000m2. W praktyce jednak musimy dostosować plany inwestycyjne do możliwości posadowienia obiektu na gruncie.

Print Friendly, PDF & Email