Dzieci i dorośli – na drodze do sukcesu

W Szkole z Pasją im. E. Sołtys, ruszy druga, najważniejsza odsłona pilotażowego projektu „Tandem. Mentoring 55+”.
Uczniowie poznają swoich mentorów i będą z nimi spędzać czas w formie jeden na jeden.
Przypomnijmy, że to jedyna szkoła w Polsce, która została wybrana do tego przedsięwzięcia. Jednocześnie projekt jest realizowany w Warszawie w Domu Dziennym prowadzonym przez Fundację Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”. Nad całością czuwa Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”,, a finansuje to przedsięwzięcie Polsko Amerykańska Fundacja Wolności. Jak mówi dyrektor szkoły, jednocześnie koordynator projektu, Katarzyna Cukierska, do projektu zostały zaproszone osoby powyżej 55 roku życia, które chcą swoimi pasjami, zainteresowaniami i doświadczeniem, podzielić się z młodym pokoleniem oraz uczniowie w wieku 8 -13 lat. Będzie to odbywało się na zasadzie regularnych spotkań opartych o partnerską relację dwóch pokoleń.
Dobór dzieci, jak i mentorów nie jest przypadkowy. Przygotowania mentorów odbywały się w pierwszym etapie realizowanego projektu, podczas tematycznych warsztatów i szkoleń. W grupie mentorów znalazły się znane i aktywne osoby w lokalnym środowisku: Irena Stasińska, Elżbieta Mucha, Barbara Domagała, Grażyna Renduda, Mieczysław Piwowarski, Małgorzata Jaszczołt -Szymańska, Anna Tobera oraz Andrzej Tobera.
-Mentoring opiera się na woluntarystycznym zaangażowaniu osoby 55+. To spotkanie, relacja dwóch osób, które dzieli wiek, doświadczenie, lecz łączy zainteresowanie, chęć wspólnego spędzania czasu, rozmowy, poznawanie siebie. Obie strony tej relacji dają sobie wzajemną uważność, zainteresowanie, wskazują nowe możliwości, pobudzają do aktywnego działania. Osoba 55+ dzieli się swoim doświadczeniem, wskazuje różne rozwiązania, pokazuje miejsca, które wpłynęły na to kim jest. Podobnie dziecko zaznajamia mentora z nowymi rozwiązaniami, pokazuje jak dziś żyje młodsze pokolenie i co jest dla niego ważne. Mentor to osoba 55+, która chciałaby podzielić się, na zasadzie wolontariatu, swoim wolnym czasem -wyjaśnia K. Cukierska.
Podczas drugiego etapu projektu uczniowie szkoły poznają swoich mentorów. Celem projektu jest łączenie pokoleń poprzez wzajemne dzielenie się wiedzą, doświadczeniem, wartościami i czasem, a także poprzez wskazanie autorytetów, o które dziś tak trudno w świecie młodych ludzi.
Spotkania będą odbywały się do końca roku szkolnego, a ich zwieńczeniem będzie wspólna inicjatywa mentorów i ich podopiecznych. Ale to już trzeci etap projektu. Każdej parze mentorpodopieczny zapewnione jest wsparcie i bezpieczeństwo. Zapewniony jest również fundusz na pokrycie podstawowych wydatków związanych z organizacją spotkań par mentorskich.

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Dzieci i dorośli – na drodze do sukcesu

  • 6 stycznia 2019 at 22:39
    Permalink

    Na zdjęciu sama młodzież …..

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *