Rowerem z Ostrowca Świętokrzyskiego do Słupi Nadbrzeżnej, to jest możliwe…

Józef Grabowski wnioskuje o wykonanie chodnika dla pieszych wzdłuż drogi powiatowej nr 0690T poprzez miejscowości: Boria, Podgórze, Wiktoryn oraz ścieżki rowerowej.
W tej sprawie zwrócił się do starostów – ostrowieckiego, opatowskiego, przewodniczącego Rady Powiatu Ostrowieckiego, wójta gminy Bodzechów, burmistrza Miasta i Gminy Ćmielów, wójta gminy Tarłów. Trasa ścieżki miałaby zaczynać się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 754 w Jeleniej Górze i biec w kierunku Słupi Nadbrzeżnej.
Starosta ostrowiecki udzielił odpowiedzi pozytywnej. Zarząd Dróg Powiatowych w Opatowie również uznał tę inicjatywę za zasadną i że będzie ona brana pod uwagę w kolejnych latach, w zależności od możliwości finansowych powiatu. Korzyści z realizacji tego przedsięwzięcia będą duże, w tym wzrost bezpieczeństwa w ruchu kołowym i pieszym oraz atrakcyjności miejscowości położonych wzdłuż przebiegu ścieżki. Zbudowanie ścieżki rowerowej na całej długości drogi nr 0690T i ośrodka wraz z bazą wypoczynkową w Słupi Nadbrzeżnej stanowić będzie wspaniałe rozszerzenie oferty noclegowo -turystycznej regionu świętokrzyskiego. Będzie też przyczynkiem do rozwoju agroturystki w tych powiatach i stworzenia nowych atrakcyjnych form aktywnego wypoczynku.
J. Grabowski zwraca się z apelem o podjęcie prac nad tym zagadnieniem z uwagi na znaczące korzyści dla naszego regionu i mieszkańców.
-Z jednego z ostatnich artykułów Gazety Ostrowieckiej dowiedzieliśmy się o wniosku Józefa Grabowskiego o wykonanie ścieżki rowerowej do Słupi Nadbrzeżnej wzdłuż drogi powiatowej nr 0690T oraz chodnika dla pieszych w miejscowościach: Boria, Podgórze, Wiktoryn. Popieramy tę inicjatywę licząc jednocześnie na remont nawierzchni tej drogi, szczególnie od miejscowości Podgórze do granic powiatu (tj. do miejscowości Teofilów) na odcinku ok. 3 km – twierdzą radni Rady Miasta Ćmielowa, Dariusz Maruszczak i Jerzy Sykała. -Nawierzchnia tej drogi jest w bardzo złym stanie, jej coroczny remont pochłania bardzo duże środki, a obok części naprawionej powstaje natychmiast kolejna dziura. Całościowe wzmocnienie nawierzchni tej drogi planowano już ok. 15 lat temu, ale do tej pory realizowano tylko naprawy cząstkowe. Co istotne, jest to droga łącząca miejscowości dwóch powiatów. Znaczna część mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego i okolic tą drogą dojeżdża do drogi krajowej (Sandomierz – Warszawa) oraz do Słupi Nadbrzeżnej, Sulejowa, Ciszycy i innych miejscowości położonych nad Wisłą. Wskazany odcinek drogi odstrasza wręcz korzystających z niej. Stan nawierzchni zmienia się natychmiast po przejechaniu granicy z powiatem opatowskim. Na odcinku należącym do powiatu opatowskiego od Teofilowa do Wólki Lipowej nawierzchnia jest nowa, a w każdej miejscowości wytyczony jest pas asfaltu służący pieszym. Czas, aby droga, która łączy dwa powiaty, stała się przede wszystkim bezpieczna. I aby użytkownicy tej drogi nie musieli narzekać, że jest to trasa łącząca dwa światy, przy czym gorszy po stronie powiatu ostrowieckiego.

Print Friendly, PDF & Email

3 thoughts on “Rowerem z Ostrowca Świętokrzyskiego do Słupi Nadbrzeżnej, to jest możliwe…

  • 1 lutego 2020 at 17:48
    Permalink

    Budowa sciezek rowerowych jest w gesti wladz lokalnych i bardzo, bardzo, powinno im zalezec, aby takie sciezki budowac mozliwie w jak najwiekszej ilosci miejsc. Wiekszosci miejsc wystarczy jedynie oznakowac i otoczyc minimalna opieka. Natomiast sciezki przy drogach komunikacyjnych, w dobie kiedy prawdopodobnie zostaniemy wykluczeni z dolaczenia do miast do ktorych bedzie mozna dojechac dwupasmowka, sciezki rowerowe oprocz swojego celu, w istotny sposob poszerza jednoczesnie jezdnie, zabierajac z jezdni zawalidrogi i rowniez pieszych, ktore w wielu miejscach maja jedynie zalosnie zaniedbane pobocze, lub nie ma go wczale. Skorzystaja na tym rowniez piesi i matki z wozkami, w ktorych dzieci ucza sie od malenkosci odpornosci na ekstremalna jazde terenowa, zwlaszcza jesli takiej mamie przyjdzie biegiem zdazyc na jedymy autobus przykladowo. Sciezki rowerowe poszerza jezdnie, bez łaski poradzimy sobie z wykluczeniem. Przy dobrym pomyslunku wladz, a najlepiej zprzymierzonych wladz lokalnych, mozemy to wykluczenie sprytnie obejsc i jeszcze pozyskac na to srodki. Po za tym to bardzo poprawi bezpieczenstwo dla ”tropicieli wezy”, Powracajacych w nocy do domu. Ale przede wszystkim bezpieczenstwo dzieci, ktorych jakos nam nie przybywa i powinnismy dbac o nie w szczegolnosci. Sprzymierzone w tym wladze lokalne, kupa mosci panowie, moga osiagnac bardzo wiele.

    Reply
  • 1 lutego 2020 at 18:14
    Permalink

    Skorzystaja na tym sciezkowisku rowniez nasi lokalni drogowcy, ktorzy oprocz biznesu rowniez dadza prace, bo beda do tego potrzebowac pracownikow. Przyjemne z pozytecznym. I nowymi miejscami pracy, bez potrzeby kombinowania, gdzie by tu zrobic platne miejsa postojowe, ktore daja zludna kozysc. A nawet wyimaginowana. Wspolne przedsiewziecia ucza szacunku do pracy i angazuja w pomyslowosc wielu, nawet tych ktorzy tylko dopinguja.

    Reply
  • 1 lutego 2020 at 18:30
    Permalink

    Mozna to tez robic przy okazjji czyszczenia przydroznych rowow i melioracji zapobiegajacej suszy. Ktora juz nadchodzi i jest nas gotowa ponownie zaskoczyc.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *