Ostrower we współpracy z Nadleśnictwem Łagów. Nowy szlak rowerowy na stoku Pasma Jeleniowskiego

Andrzej Zagnieński z Nadleśnictwo Łagów poinformował nas o powstającym nowy szlaku rowerowym.

Dzięki współpracy Nadleśnictwa Łagów i Stowarzyszenia Ostrower z Ostrowca Świętokrzyskiego powstanie szlak rowerowy singletrack w Paśmie Jeleniowskim Gór Świętokrzyskich. To dowód na to, że udostępnianie lasów na potrzeby turystyki i rekreacji rowerowej oraz kontakty w tym zakresie ze środowiskiem cyklistów są dla leśników niezmiernie ważne.

Umowę, dotyczącą wydzierżawienia gruntu o długości blisko 7 km w celu utworzenia szlaku rowerowego podpisali nadleśniczy Krzysztof Karst i przedstawiciele Stowarzyszenia Ostrower – prezes zarządu Kamil Stelmasik oraz wiceprezes Sebastian Majewski. Stowarzyszenie Ostrower od wielu lat prowadzi już działalność społeczną w zakresie propagowania turystyki rowerowej. Zobowiązało się też do dostosowania wyznaczonej wcześniej trasy do bezpiecznego uprawiania górskiej turystyki rowerowej. Szlak będzie dostępny nie tylko dla członków Stowarzyszenia, lecz również dla innych rowerzystów.
Trasy takie zyskują ogromną popularność, przy tym w minimalny sposób ingerują w środowisko i opierają się na naturalnym przebiegu, wykorzystującym istniejące spadki i wzniesienia terenu.
Teren, gdzie wyznaczono szlak położony jest na stoku Pasma Jeleniowskiego i jest bardzo atrakcyjny pod względem ukształtowania terenu, geologicznym i przyrodniczym. Wyznaczono tu także obszar pilotażowy do uprawiania surwiwalu i bushcraftu na terenie Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Puszcza Świętokrzyska”.
Zarówno leśnicy i rowerzyści są przekonani, że można łączyć różne funkcje lasu i różne potrzeby społeczne przy woli współpracy różnych stron, a jednocześnie racjonalnie użytkować las i chronić jego zróżnicowane zasoby

fot. Andrzej Zagnieński
Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Ostrower we współpracy z Nadleśnictwem Łagów. Nowy szlak rowerowy na stoku Pasma Jeleniowskiego

  • 3 sierpnia 2020 at 15:08
    Permalink

    Super, mocno kibicuję, ale mam pytanie – kiedy można się spodziewać oddania tras do użytku, oraz jaki typ tras jest przewidywany? Czy będą to trasy rodzinne, w stylu singletrack glacensis, bardziej turystyczne, niż techniczne, czy też trasa bardziej wpisująca się w to, co zbudowano pod szyldem enduro trails?
    Kolejna rzecz – miesiąc temu podczas wizyty w paśmie natknęliśmy się na ludzi na motocyklach, nie obawiacie się, że dojdzie do masowego rozjeżdżania trasy przez nich?
    I na koniec, jakoś można wspomóc inicjatywę? Niestety wyłącznie finansowo, bo odległość zbyt duża do pomocy w budowie, ale myślę, że i taka forma może się przydać?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *