Straciła z konta 10 tys. zł, a na jej dane zaciągnięto kredyt w wysokości 43 tys. zł

W dniu 22 września 2022 r. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 33-latka, z którą w dniu 21 września 2022 r. skontaktował się telefonicznie mężczyzna podający się za pracownika banku.

-W trakcie rozmowy fałszywy urzędnik poinformował kobietę, że wykryto nielegalną próbę wypłaty pieniędzy z jej rachunku bankowego –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Kolejno poprosił ją o wygenerowanie kodu Blik oraz podanie danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niczego nie podejrzewająca kobieta postępowała zgodnie z otrzymanymi od cyberprzestępcy wskazówkami, autoryzując m.in. przychodzące do niej sms-y. W czwartek, kiedy udała się do swojego banku zorientowała się, że z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie blisko 10.000 złotych, a na jej dane został zaciągnięty kredyt w wysokości ponad 43.000 złotych.

Tego samego dnia, kilka godzin później do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 59-latka również z terenu powiatu ostrowieckiego. Kobieta dała się zwieść cyberprzestępcom, którzy udawali funkcjonariuszy CBA. W trakcie rozmowy oszuści poprosili ją o współpracę i poinformowali, że ktoś na jej dane chce zaciągnąć kredyt, a jej środki w banku są zagrożone, ponieważ konto zostało „zhakowane”. Zmanipulowana 59-latka, obawiając się o swoje pieniądze, wykonała kilka przelewów na wskazane przez oszustów konta. Po kilku godzinach, kiedy zorientowała się, że padła ofiarą oszustów zablokowała swoje konto. Teraz policjanci ustalają, ile pieniędzy dokładnie zniknęło z konta 59-latki.

Policjanci apelują o ostrożność. Cyberprzestępcy nie śpią. Już nie tylko seniorzy padają ich ofiarami, lecz także osoby dużo  młodsze.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.